OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hovmästare till Grand Hotel i Lund
Ser du det som en ynnest att dagligen få överträffa gästens förväntan? Trivs du extra bra med att gästupplevelsen startar med dig? Är du en servicesjäl rakt igenom?
Ja? Här finns en plats för dig!
Arbetsbeskrivning
Som Hovmästare på Grand Hotel Lund är du på plats för att ge gästen bästa möjliga upplevelse.
Du är en central person i Grands restauranger där du på ett föredömligt sätt leder och coachar medarbetarna i den dagliga driften. Du hanterar inkommande förfrågningar och bokningar och koordinerar dessa på ett Grandiost sätt.
Du hanterar kommunikation i alla dess former; med personal, andra avdelningar och gäster. Du har en aktiv roll i planering och genomförande av event och arrangemang i restaurangerna och i Festvåningen.
Du möter gästen innan, under tiden och efter de varit hos oss genom såväl bokning och service som feedback och gästnöjdhet. På så vis ser du till att vår röda tråd är guldkantad finess från början till slut.
Rollen är mötesfokuserad med gästen i centrum, där du tillsammans med medarbetarna har en aktiv och närvarande roll i var dags upplevelse och vår Grandmässiga service.
Oändliga möjligheter
Grand Hotel skapar med sina rum, konferens, deli och gastronomin, oändliga möjligheter för möten och upplevelser. Genom förstklassig service, personligt engagemang och gedigen kunskap, överträffar vi våra gästers förväntningar och skapar långsiktiga relationer.” - Grand Hotels affärsidé
Du som Hovmästare
För att lyckas och trivas i rollen som Hovmästare känner du sannolikt igen dig beskrivningen av en ledare vars stil är inspirerande och full av entusiasm. I din roll tar du plats som både synlig och närvarande för såväl gäster som medarbetare; ditt allra bästa jag är alltid vad som syns i fronten. Du är en god lyssnare med förmågan att bemöta och professionellt kommunicera med varje individ efter behov och önskan.
Kommunikation i alla former är något av din specialitet. Att uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift är av stor vikt i din roll och känns i det närmsta självklart för dig; både i möte, information och på plattformar som sociala medier.
Du är en van användare av digitala verktyg och system i din arbetsvardag. Vi ser gärna tidigare erfarenhet från hotell, event eller restaurang.
Din erfarenhet av möte med människor kommer väl till pass och den, tillsammans med din positiva serviceinställning och affärsmässiga tänk, gör dig till rätt person på rätt plats.
Arbetet som Hovmästare på Grand Hotel är socialt, omväxlande och servicefokuserat. Vi ser fram emot att ha dig med på vår fortsatta resa med guldkantade upplevelser.
Lär känna Grand Hotel närmare på webben: www.grandilund.se (http://www.grandilund.se/)
Tjänsten Heltid, tills vidare med inledande provanställning. Varierade arbetstider inkl kvällar och helger. Start omgående enligt överenskommelse.
Ort
Lund
Din ansökan
Ansöker gör du med CV och personligt brev. Vi ser fram emot att få lära känna dig närmre.
Om du har frågor kring ansökan kan du kontakta Kitty Frejd, 0733 40 43 30 eller maila till kitty@engqvistzimmerman.se
Med anledning av GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail.
Tidsplan
Vi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!