HP Sales specialist Chrome Enterprise

HP Sales specialist Chrome Enterprise

Arbetsbeskrivning

OM TJÄNSTEN

Den moderna arbetsplatsen är i förändring och nya arbetssätt kräver nya moderna lösningar. I rollen som Sales specialist arbetar du med att driva adoptionen av HPs erbjudande Chrome Enterprise på den svenska B2B marknaden.

Du arbetar med att stötta HPs kund- och partneransvariga i att introducera HPs Chrome OS enheter samt driva egna kunddialoger vilket betyder att du söker upp, kontaktar, träffar och säljer in HPs produkter med Chrome OS som operativsystem. Du agerar specialist på Chrome OS och HP Chromebook Enterprise gentemot återförsäljare och kunder.

I den här rollen är det viktigt med en förståelse för företags IT-miljöer och vad en transformation av det här slaget kan innebära för frågeställningar. Kanske har du arbetat på en IT avdelning inom specifikt workplace. Du behöver inte nödvändigtvis ha erfarenhet av försäljning, även om det är meriterande.

Du spenderar stor del av din tid med att bygga och underhålla relationer med kunder och partners men du samarbetar även tätt med flera interna team och kollegor på HP.

Det är en tidsbegränsad anställning på ett år, med goda möjligheter till förlängning.

ERFARANHETER, UTBILDNING OCH KRAV:

- Kunskap och erfarenhet av företags klientmiljö
- Kunskap och förståelse för IT-system, mjukvarulösningar, Saas applikationer samt OS plattformar
- Flytande kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift
- B-körkort



MERITERANDE:

En universitetsutbildning tror vi är bra och är mycket meriterande, däremot kan de kompetenserna kommit till dig på annat vis och då det är upp till dig visa oss hur. Starkt meriterande med tidigare erfarenhet av försäljning.

Eftersom segmentet du arbetar med är relativt nytt tror vi att du lockas av utmaningar och ser möjligheterna i rollen. Just därför är det också viktigt att du tar eget ansvar och vågar ta egna initiativ för att lyckas i din roll. Även om du inte nödvändigtvis har mycket erfarenhet av försäljning lockas du av att göra affärer och arbeta mot mål. Du har en social förmåga och du kan kommunicera med människor på olika hierarkiska nivåer i en organisation.

OM TEAMET

På HP i Sverige är vi cirka 130 stycken som arbetar på kontoret i Solna, Stockholm. På kontoret arbetar vi tätt tillsammans och har en öppen företagskultur. Vi vill att våra anställda är kommunikativa, öppna och ärliga. Vi har en kultur som främjar öppenhet och integritet, som stimulerar till growth mindset och mångfald. Vi fokuserar även på hållbar produktivitet för att möjliggöra balans mellan privat- och arbetsliv.

Globalt är HP Inc. cirka 50 000 anställda i 190 länder. Våra produkter är inspirerade av våra kunder och vår omgivning och reflekterar vårt fokus på hållbarhet, miljö, säkerhet och utseende vilket gör att HP är världsledande inom printers och PC’s. Vi erbjuder dig att arbeta i en internationell och dynamisk miljö där det finns oändliga möjligheter för dig att utvecklas.



Låter detta som en roll och ett företag du skulle trivas på? Vi hoppas på det och är även nyfikna på vad du skulle vilja bidra med till oss.

Vi hanterar ansökningar löpande så se till att att skicka in din ansökan redan idag.



START: Så snart som möjligt

PLACERINGSORT: Solna

ANSTÄLLNINGSFORM: Tidsbegränsad anställning på ett år, med goda möjligheter till förlängning

ARBETSTIDER: 8-17

SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-03-28

Making business more human for the world’s most exciting brands

We live in an era of fast connectivity and AI. Today, human experiences have even more power to make businesses come to life in customers’ hearts and minds.

Webhelp is committed to making business more human.

It’s through this commitment that Webhelp enriches customer experience, and designs business solutions that create value for the world’s most exciting companies.

Webhelp is a partner across a range of services including customer experience solutions, social media moderation through to payment services.

Hundreds of brands across the world trust Webhelp because of their people, the culture they work in, and the ideas and technology they put to work.

Webhelp believes that Emotional Intelligence creates a lasting impact, and their skill in marrying a differentiating human touch to the right technology is what makes a real difference for their clients.

By choosing Webhelp they access the passion and experience of 50,000 game-changers from more than 140 locations in 36 countries. Each one determined to bring their own intelligence, empathy and experience to the table every day. Webhelp invests in people and the environment they work in, because they know that when people thrive, it has a powerful impact on them, their customers and on their partners’ business.

Webhelp believes that making business more human leads to a better customer experience - and a healthier bottom line.

Webhelp is the European leader in their industry, with a revenue of €1,4B in 2018, and aims for a global leadership position.

Webhelp is currently owned by its management and GBL, a leading global investment holding, as of November 2019.

More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)

Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us.

swedish #english

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Cvijetic

Carl Garellick
+46 70 248 39 28
Jennie Olsson
+46702745780

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Webhelp Sweden
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2021
  • Ansök senast: 28 mars 2021

Besöksadress

Solna Torg 19, Solna
None

Postadress

Solna Torg 19
Solna, 17145

Liknande jobb