HP söker en Online Print Segment Lead!

HP söker en Online Print Segment Lead!

Arbetsbeskrivning

Sammanfattning

HP Online Store söker en eCommerce Print Segment Lead för att ansluta sig till vårt i Stockholm. Tjänsten är en utmärkt möjlighet för en grym digital-/ produktlivscykel-marknadsföringsproffs eller nyutexaminerad med en passion för teknik och e-handel.

Rollbeskrivning:

Som Print Segment Lead för HP Online Store kommer du att driva utvecklingen av de 4Ps - (Produkt, Pris, Plats, Kampanj) som är HP:s prisbelönta utskriftsmaskinvara och HP:s originaltillbehörsportfölj.

Du kommer att arbeta nära produktkategorier för att definiera den optimala produktportföljen, prissättning, marknadsföringspolicy och kommer att ansvara för att definiera affärsplaner kvartalsvis, tillförlitlig försäljningsprognos och effektiv efterfrågeplan för att säkerställa hållbar produkttillgänglighet i linje med affärsmål.

Genom att arbeta med viktiga digitala funktioner, inklusive marknadsföring, onlineanvändarupplevelse och CRM-leads, kommer du att ha en input om digital efterfrågegenerering, kundförvärv och retentionsstrategi, med ett övergripande fokus på att leverera en premium e2e onlinekundupplevelse, långsiktig kundlojalitet och livslängd värde.

Att vinna kräver en kreativ anda, ett högt fokus på nyckeltal, uppmärksamhet på detaljer och förmågan att flexibelt anpassa sig i realtid till en ständigt föränderlig och "alltid på" digital marknad.

Huvudansvar

Hanterar produktlinjer och livscykelvågor, med fullt ansvar för intäkter och marginal, för ship-to-order-produkter.

Anpassar produktutbudet med målkundsegmentet, med hänsyn till marknadstrender och konkurrenskraftigt landskap.

Fungerar som produktexperten, med djup teknisk förståelse, i kontakt med motsvarigheterna till den globala affärsenheten

Bestämmer sortimentet, definierar specifikationer, konfigurationer, prissättning och marginal, utför sofistikerad finansiell analys.

Hanterar nya produktlanseringar och sätter upp reklamplaner under hela produktens livscykel.

Driver försäljning och marginal i realtid, inkl. mer- och cross-sales av komponenter, tillbehör och tjänster, med tillämpning av sofistikerad analys

Engagerar sig nära marknadsföring och merchandising för att ge produkten liv och driva efterfrågan genom relevanta digitala kanaler.

Upprätthåller försäljningsprognoser samtidigt som de engagerar sig i efterfrågeplaneringsoperationer för att säkra tillgänglighet och upprätthålla sunda lagernivåer.



Förmåga och erfarenhet

Erfarenhet av produktlivscykelhantering och efterfrågeplanering

Mycket analytisk och strukturerad, bekväm med sofistikerad dataanalys.

Ambitiös och driftig kandidat som tänker lite längre än andra.

Trivs i högt tempo miljö med dataorienterat beslutsfattande i realtid.

Extraordinärt driv med en positiv "kan-göra"-mentalitet.

Allmän förståelse för digital marknadsföringspraxis som SEM, Affiliate, Social, SEO

Erfaren av att använda analytiska verktyg som Google Analytics

Svenska som modersmål. En god förståelse av engelska är ett måste.

Utbildning krävs

Kandidatexamen och 2-3 års relevant erfarenhet, eller magisterexamen och 1-2 års relevant erfarenhet.

Om HP Online Store

HP Online Store är HP:s direkta ansikte ut mot sina kunder. Visionen för HP Online Store är att bli den främsta destinationen för att lära sig mer om HP:s produkter och den underliggande innovationen inom persondatorer och utskriftsutrymmen, samt att vara platsen för att köpa HP:s senaste produkter och tjänster.



START: Enligt överenskommelse

PLACERINGSORT: Stockholm

Lön: Enligt överenskommelse

Arbetstider: 08:00-17:00

Making business more human for the world’s most exciting brands

We live in an era of fast connectivity and AI. Today, human experiences have even more power to make businesses come to life in customers’ hearts and minds.

Webhelp is committed to making business more human.

It’s through this commitment that Webhelp enriches customer experience, and designs business solutions that create value for the world’s most exciting companies.

Webhelp is a partner across a range of services including customer experience solutions, social media moderation through to payment services.

Hundreds of brands across the world trust Webhelp because of their people, the culture they work in, and the ideas and technology they put to work.

Webhelp believes that Emotional Intelligence creates a lasting impact, and their skill in marrying a differentiating human touch to the right technology is what makes a real difference for their clients.

By choosing Webhelp they access the passion and experience of 60,000 game-changers from more than 170 locations in over 40 countries. Each one determined to bring their own intelligence, empathy, and experience to the table every day. Webhelp invests in people and the environment they work in because they know that when people thrive, it has a powerful impact on them, their customers, and their partners’ business.

Webhelp believes that making business more human leads to a better customer experience - and a healthier bottom line.

Webhelp is the European leader in their industry, with a revenue of €1,4B in 2018, and aims for a global leadership position.

Webhelp is currently owned by its management and GBL, a leading global investment holding, as of November 2019.

More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)

Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Cvijetic

Carl Garellick
+46 70 248 39 28
Jennie Olsson
+46702745780

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Webhelp Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2021
  • Ansök senast: 5 juni 2022

Besöksadress

Solna Torg 19, Solna
None

Postadress

Solna Torg 19
Solna, 17145

Liknande jobb


25 november 2024

20 november 2024

24 november 2024

22 november 2024