OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i början av din karriär och vill utvecklas såväl personligt som professionellt? Är du noggrann, strukturerad, service-minded och gillar att hjälpa andra? Vill du arbeta i ett härligt och hjälpsamt team? Vi söker nu en HR Administration Analyst till vår globala kund inom fordonsindustrin.
Om tjänsten
Som HR Administration Analyst hos vår globala kund kommer du att vara en del av ett team som supporterar en global koncern med diverse administrativa tjänster kopplade till personalfrågor. Främsta fokus i tjänsten kommer övergripande vara hantera och registrera ledigheter/frånvaro, sjukdom, löneförändringar, byte av tjänst, arbetstillstånd, ändring av arbetstid m.m. Du kommer också att ansvara för att all administration kring uppsägningar eller förflyttningar inom organisationen kan skötas på ett effektivt sätt.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Registrera underlag och uppdatera information i diverse system
• Administrera anställningar/uppsägningar/förflyttningar
• Ta fram rapporter/statistik med relevant information
• Ansvara för diverse avstämningar och se till att allt stämmer
• Kontakt med chefer och anställda
• Övrigt administrativt arbete
Avdelningen arbetar i nära samarbete med övriga avdelningar inom HR-support och tillsammans ansvarar ni för att leverera en förstklassig HR-support till organisationen.
Tjänsten är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd hos oss på Adecco samt arbetar som konsult hos vår globala kund. Önskad start för uppdraget är i början av 2022 och pågår initialt 6 månader. För rätt person beräknas uppdraget vara av löpande karaktär.
Om dig
Vi tror att du har minst ett par års erfarenhet av en administrativ roll och en relevant eftergymnasial utbildning kopplat till området. Du behöver kunna läsa avtal, regler och riktlinjer samt ha en förståelse för vikten av noggrannhet och detaljfokus i detta arbete samtidigt som du inte tappar fart. Som person tror vi att du är service-minded, kundfokuserad, noggrann och strukturerad. Du har en god samarbetsförmåga och förstår vikten effektiva team där alla tar sitt ansvar för att kunna leverera förstklassig support inom teamets expertområde till chefer och anställda runt om i organisationen. Du har god prioriteringsförmåga och behåller fokus även vid stressiga situationer. Har du goda kunskaper i system så som SAP och MS Office (främst Excel) är detta väldigt meriterande. Vi ser gärna att du lätt sätter dig in i nya system överlag.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningsperioden. Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om du har några frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elsa Tidblom via Elsa.Tidblom@adecco.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Sökord
HR, HR-generalist, HR-specialist, administratör, admin, HR-admin, HR-koordinator, internationellt, konsult, consultant, HRBP, Sverige, Göteborg, Gothenburg, customer service, automotive, HR-team, HR-ansvarig
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147