HR-administatör - stötta i personaladministrativa uppgifter

HR-administatör - stötta i personaladministrativa uppgifter

Arbetsbeskrivning

Är du en skicklig HR-administratör som trivs i en roll med många olika arbetsmoment? Är du dessutom noggrann och mån om att ge bra service? Har du även ett stort engagemang och en drivkraft för att få saker gjorda? Då kanske det är dig som vi söker!
 

Vi erbjuder dig
Som medarbetare på Exportkreditnämnden bidrar du till vårt uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med samhällsviktiga och utvecklande arbetsuppgifter i en global miljö.

På EKN får du möjlighet att utvecklas, utmanas och bidra med din kompetens. Vårt arbetsklimat präglas av engagemang och kundfokus. Här välkomnas du av 160 erfarna kollegor, som drivs av att möjliggöra fler och säkra exportaffärer för svenska företag och att göra svåra marknader tillgängliga.

Våra kontor är belägna centralt. Läs gärna mer om våra https://www.ekn.se/om-ekn/jobba-hos-oss/vi-erbjuder-dig/.

Dina framtida arbetsuppgifter
Som HR-administratör har du en mångfacetterad roll med ett fokus på det operativa arbetet. Du supporterar dina HR- kollegor såväl som medarbetare och chefer i organisationen. Du säkerställer en bra leverans i administrationen och ger ett stöd till EKN:s verksamhet.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

- Löpande personal- och rekryteringsadministration
- Att vara kontaktperson för outsourcad lönetjänst
- Utbildnings- och mötesadministration
- Fakturahantering
- Systemadministration
- Administration vid on-/offboarding
- Uppdatera olika kommunikationskanaler t.ex. intranät och hemsida

Utöver det löpande administrativa arbetet ingår även visst utvecklingsarbete avseende interna processer och rutiner inom HR-området. Vid behov stöttar du även andra avdelningar inom EKN.

Ditt framtida team/avdelning
HR-funktionen består av två HR-specialister och HR-chef. Funktionen präglas av ett nära samarbete med kontaktytor i hela organisationen. HR-funktionen har bland annat ansvar för frågor som rekrytering, arbetsmiljö, kompetensutveckling och lönebildning samt är ett chefstöd i personalfrågor.

Din bakgrund
Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning. Vi ser gärna att du har någon form av påbyggnadsutbildning inom administration, till exempel inom HR eller motsvarande. Du har några års erfarenhet av en liknande bred serviceinriktad roll där arbetsuppgifterna till största del bestått av administrativa uppgifter inom HR-område. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från myndighet eller offentlig verksamhet.

Du är van vid, och har ett intresse för, att arbeta i olika system och har mycket goda kunskaper i Officepaketet. Kan du några av de system vi använder, t.ex. Primula, Varbi, Visma Proceedo eller Efos är det en fördel men inget krav.

Vi ser gärna att du även har ett intresse för att förbättra och utveckla interna arbetssätt och rutiner.

Du har mycket goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift liksom goda kunskaper i engelska.

Egenskaper
Som person har god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett strukturerat sätt. Du har ett öga för detaljer och är också duktig på att skapa dig en överblick när det kommer till att arbeta administrativt. Du är ansvarstagande, lyhörd, proaktiv och duktig på att se det som behöver göras. Du tycker om att ta ansvar och driva ditt eget arbete framåt samtidigt som du är noggrann. Som person är du prestigelös i ditt förhållningssätt.

Då arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt behöver du vara samarbetsinriktad och ha lätt för att bygga goda relationer. Att vara serviceinriktad kommer naturligt för dig och du har intresse, vilja och förmåga till att hjälpa andra, där du gör ditt yttersta för att leverera lösningar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper

Övrigt
Ett års visstidsanställning med ev. möjlighet till förlängning. Befattningen är placerad vid vårt huvudkontor i Stockholm.

Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen.
I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor som du svarar på i samband med att du skickar in din ansökan. Dina svar kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 

Arbetsprover och arbetspsykologiska tester kan komma att tillämpas i rekryteringen.

En anställning på EKN kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll görs enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585)

För mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Lovisa Onn, HR-chef. Frågor om anställningsvillkor besvaras av Johanna Vikman, HR-specialist, facklig representant är Philip Bergling, Saco. Samtliga nås på telefon 08-788 00 00 eller e-post ”fornamn.efternamn@ekn.se”

Välkommen med din ansökan!


Vi undanber oss säljsamtal gällande rekryteringslösningar och annonseringskanaler, då vi har valt samarbetspartners för denna rekrytering.




Om EKN
EKN har regeringens uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering, genom att erbjuda garantier för betalning och finansiering, tillsammans med rådgivning om affärsstruktur och riskhantering. Tjänsterna ger en större säkerhet, ökad konkurrenskraft och fler möjligheter till lyckade exportaffärer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stab, HR
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2023
  • Ansök senast: 23 maj 2023

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024