HR Administration & Payroll Professional till CGM

Arbetsbeskrivning

Om CGM

Vi på CompuGroup Medical (CGM) strävar mot att bli en världsledande aktör inom e-hälsa år 2025. Detta uppnår vi genom att utveckla innovativa produkter och tjänster som stödjer vårdpersonalen, engagerar patienter i sin egen vård, bidrar till forskning och driver fram innovation inom vården. Som en global ledare inom e-hälsolösningar strävar vi efter att förbättra hälsa och livskvalitet genom innovativ digital teknik. Med huvudkontor i Tyskland och verksamhet i över 60 länder betjänar vi olika hälsosektorer, inklusive primärvård, specialistvård, laboratorier med mera. Vår produktportfölj omfattar elektroniska journaler (EHR), praktikhanteringssystem, telehälsolösningar och laboratoriesystem.

Om rollen

CGM Sweden AB söker en erfaren HR Administration & Payroll Professional med kunskap och erfarenhet av löneadministration. Du är en del av HR-teamet som består av totalt 3 personer och tillsammans arbetar vi för att utveckla och stötta verksamheten med alla delar inom HR. Totalt i Sverige är vi ca 170 medarbetare.

Du rapporterar till HR-chefen och vi tillämpar en flexibel hybridlösning med möjlighet att arbeta hemifrån. Vi sitter i fina kontor på Rättarvägen i Solna, Stockholm.

Som HR Administration & Payroll Professional kommer du huvudsakligen att hantera HR- och löneadministration genom att

Ansvara för vår outsourcade lönehantering, samt vara kontaktpersonen mot löneleverantören.
Stötta och vägleda chefer och anställda gällande frågor som rör lön och andra ersättningar
Delta i övriga HR-projekt
Se till att personainformationen i våra system är korrekt och uppdaterad
Sammanställa och rapportera månatligen till koncernen
Ge support till medarbetare och chefer i personaladministrativa frågor
Administrera nyanställningar, anställningsförändringar och avslut
Administrera uppgifter för pension, försäkringar, förmåner, sjukanmälan mm
Aktivt delta i årliga lönerevisioner och lönekartläggningar
Arbeta med övriga generella administrativa HR-uppgifter


För att lyckas i rollen tror vi att du har

Några års erfarenhet av löneadministration med ansvar från ax-limpa
Arbetat med generell HR-administration
Goda kunskaper i Excel
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Abetat nära extern löneleverantör
God erfarenhet av MS Officepaketet


Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Flex, Workday och Pay Analytic och om du har en eftergymnasial utbildning inom lön.

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som HR-administratör har du ansvarskänsla och trivs med att hålla hög nivå på dina administrativa arbetsuppgifter. Du är även van att hantera detaljer utan att tappa helheten, är lösningsorienterad och strukturerad. Vi tror att du är bra på att samarbeta och kommunicera. Vi tror även att du är en van administratör och har god förmåga att arbeta självständigt. Skulle du dessutom beskriva dig som effektiv, driven och positivt lagd? Då tror vi att du kommer bli uppskattad av dina nya kolleger.

Fortsatt intresserad?

För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Vi kommer löpande att gå igenom ansökningarna och notera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 28/6. Vid frågor om rollen eller processen, vänligen maila mig Abdullah Uzunel på abdullah.uzunel@wise.se.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2024
  • Ansök senast: 30 juni 2024

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024

Erfaren Lönekonsult

Erfaren Lönekonsult

20 december 2024

Lönesystemspecialist

Lönesystemspecialist

20 december 2024