OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
WSA erbjuder dig möjligheten att arbeta inom en dynamisk verksamhet som befinner sig på en spännande utvecklings- och tillväxtresa. På WSA arbetar det cirka 100 medarbetare som gemensamt skapar en empatisk och tillåtande kultur. Vi växer och söker nu efter en HR- & Administrativ Chef till vårt kontor som är beläget i centrala Stockholm på Kungsgatan 36.
Om WSA
Vi är en av Sveriges större advokatbyråer med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Borås, Jönköping och Umeå. Vårt mål är att uppnå största möjliga affärsnytta för våra klienter och det gör vi tillsammans med över 100 engagerade, innovativa och skickliga medarbetare. Vi erbjuder en utmanande och rolig arbetsplats där vi utvecklas och trivs.
Vi har ett stort intresse för juridisk problemlösning och har hög integritet. Vi är noggranna och arbetar målinriktat och vi gillar att jobba i team.
Din roll
Tjänsten är uppdelad i två större delar: HR och administration. Detta är en roll som är ny inom verksamheten vilket ger rätt person chansen att utforma den på bästa möjliga sätt. Rollen kommer innebära arbete mot både kortsiktiga och långsiktiga mål. I rollen som HR- och Administrativ Chef kommer du att arbeta med att utveckla och implementera strategiska processer gällande administrationen och HR på företaget. Vidare leder och fördelar du arbetet och driver projekt för att ständigt förbättra och stärka upp verksamheten tillsammans med din chef och kollegor. I rollen har du goda möjligheter till personlig utveckling och möjlighet att påverka samt effektivisera företagets arbetssätt.
I rollen kommer du att få stort förtroende och klarar själv av att styra skeppet medan dina kollegor fokuserar på produktionen samt sitt dagliga arbete. Du kommer att vara delaktig i ledningsgruppsmöten samt hjälpa oss att ta fram rätt beslutsunderlag för verksamheten. Vidare kommer du att ha god kontakt med medarbetarna på företaget samt agera en god rådgivare mot både kollegor och chefer. Vi ser gärna att det är en person som kan komma in och göra en behovsinventering gällande vad vi har för behov internt.
Du kommer ha ett nära samarbete med företagets HR-generalist samt andra administrativa medarbetare och tillsammans kommer ni att driva ett gemensamt arbete för verksamheten.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som kan ingå i rollen:
Förbättring och utveckling av befintliga HR-processer samt implementering av administrativa rutiner Arrangera företagsarrangemang så som kickoffer och konferenserUtvecklingssamtal tillsammans med chef, lönesättning, rekrytering och onboarding av nyanställdaAnsvara för upprättande av kallelser, agenda samt material till ledningsgruppsmöten och styrelsemötenSe till att rätt information registreras gällande nya styrelseledamöter och bolagsadministration för samtliga bolagPersonalfrågor – t.ex. – friskvård, föräldraledighet och andra allmänna HR-frågorÖvriga ad hoc-uppgifter rörande administration och HR på företaget
Din bakgrund
Vi på WSA lägger stor vikt vid din personlighet och vi söker en dynamisk, empatisk och inkännande person. Vi söker dig som är ytterst professionell och har erfarenhet av att driva förändringsprocesser inom HR eller administration sedan tidigare. Din erfarenhet har gjort dig till en trygg person som självständigt klarar av att ta initiativ samt driva projekt framåt. Eftersom detta är en ny roll på företaget så är du en person som inte räds några utmaningar utan är lyhörd kring de behov som verksamheten har samt att du har en prestigelös inställning inför olika arbetsuppgifter. Vidare är du en positiv problemlösare som på ett energigivande och entusiasmerande sätt för avdelningen framåt och ser såväl enskilda individer som teamets utvecklingsmöjligheter. Slutligen så motiveras du av att arbeta med både operativa och strategiska frågor.
Relevant erfarenhet:
Minst 5 års erfarenhet av en chefsroll, exempelvis HR-chef eller administrativ chef Tidigare erfarenhet av att driva förändringsarbete inom administration eller HRUniversitetsutbildning inom HR eller annat relevant ämneVi anser det meriterande om du tidigare arbetat inom en liknande verksamhet, exempelvis ett konsultbolag som ställer höga krav på arbete mot deadlines Tidigare erfarenhet och förståelse för olika administrativa processer och kunskap om hur bra rutiner skapas.
Mer om tjänsten och rekryteringsprocessen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Paul Sredojevic, paul.sredojevic@wise.se & Clara Forsberg, clara.forsberg@thepace.se
Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi tar tyvärr inte emot ansökningarna via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på www.wise.se och du får då svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.