HR Administratör

Arbetsbeskrivning

Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 400 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 560 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York, Moskva, Hong Kong och Shanghai.

Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 400 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York, Moskva, Hong Kong och Shanghai.

Till vårt kontor i Stockholm söker vi nu en HR-administratör

Du kommer framförallt att arbeta nära kollegorna på HR-avdelningen men du kommer även att ha kontakt med de flesta i organisationen från samtliga våra kontor. Rollen är bred och går till stor del ut på att arbeta proaktivt och sammanhållande med varierande administrativa uppgifter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:

• Granskning av ansökningshandlingar och analys av betyg
• Hantera anställningsavtal, intyg och referensbrev
• Uppdatera Hogia samt internt system gällande personalförändringar såsom nyanställningar, avslut och tjänstledigheter
• Administrera bakgrunds- och konfliktkontroller
• Framtagande av diverse statistik

Utbildning/Erfarenhet:

Vi söker dig som minst har gymnasieexamen och ett par års erfarenhet av administrativt arbete. Har du arbetat med personaladministration i något HR- system, exempelvis Hogia Personal, är det ett plus men det är inget krav. Du är en mycket van datoranvändare framförallt i Office-paketet och tycker om att lära dig nya IT-system. Vi ser gärna att du är nytänkande och gillar att utveckla och förbättra rutiner. Beroende av intresse och talang kan tjänsten anpassas och utvecklas.

Vi lägger självklart även stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i denna tjänst är det viktigt att du är noggrann, effektiv, prestigelös, självgående och ansvarsfull. Du är också en positiv och driven person som trivs med att ge god service.

Vi erbjuder dig en möjlighet att få arbeta i en professionell miljö med hög kvalitet. På HR-avdelningen som består av 9 personer är vi ett starkt team som arbetar nära versamheten i Stockholm, Malmö och Göteborg. Stort fokus på avdelningen är rekrytering av framförallt nyutexaminerade jurister och employer branding men vi strävar samtidigt efter att vara den bästa HR-funktionen internt.

Vi sitter i fina lokaler på Norrlandsgatan med egen restaurang och gym, har ett bra förmånspaket med generöst friskvårdsbidrag, försäkringar mm. Lönen är individuell och marknadsmässig.

Tjänsten är ett vikariat under ett år.

Vi kallar löpande till intervjuer så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi behandlar endast ansökningar via detta system.

Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Milen Tecle, 08-59 50 64 61 eller Karin Mendel 08-59 50 64 12.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

19 december 2024