HR administratör

HR administratör

Arbetsbeskrivning

Avida is a credit-market company under the supervision of Finansinspektionen. Avida offers financial solutions to businesses through invoice finance, collection and invoice administration. Avida also provide personal loans and a saving account covered by the state guarantee of deposits. Avida has around a 110 employees and has offices in Stockholm, Oslo and Helsinki.

Har du ett genuint intresse för människor? Föredrar du ett arbete med varierande arbetsuppgifter? Trivs du att arbeta i en föränderlig miljö som präglas av frihet under ansvar, arbetsglädje och fokus på utveckling?

Avida är ett kreditmarknadsbolag som sedan starten 1983 erbjuder enkla och moderna finansiella lösningar och tjänster för privatpersoner och företag i Sverige, Norge och Finland. Vi är idag cirka 120 anställda, med huvudkontor i centrala Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors. Vi är en snabbt växande aktör på finansmarknaden och har fått utmärkelsen DI Gasell tre år i rad, vilket bevisar att vi vet hur lönsam tillväxt skapas. Vi vill skapa nöjda kunder genom innovativt tänkande, tekniskt kunnande i framkant, samt inte minst engagerade, kompetenta och erfarna medarbetare.

Som bolag erbjuder Avida dig en fartfylld, positiv och prestigelös arbetsmiljö där beslutsvägarna är korta och kommunikationsstrukturerna är okomplicerade. Vidare präglas miljön av frihet under ansvar, arbetsglädje, initiativrikedom och engagemang, med möjlighet att vara med och påverka på riktigt. Hos Avida spelar alla en stor och viktig roll i bolagets framgång och vi gör den här resan tillsammans som ett team. Du kommer att vara omgiven av härliga kollegor och vi genomför många roliga gemensamma aktiviteter.

I rollen som HR administratör hos oss är du lite av spindeln i nätet och du kommer ha varierande arbetsuppgifter. Du kommer vara företagets go-to person när det gäller personalrelaterade frågor, personaladministration, arbetsrätt, kollektivavtal och kontorsrelaterade frågor. Rollen är placerad på Avidas huvudkontor i Stockholm och du rapporterar till HR Chefen.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av

• upprättande och hantering av kontrakt och intyg
• hantering av kollektivavtal och arbetsrättsliga frågor
• administration kring löner och statistik, medarbetarundersökning, lönerevision, personal – och trivselaktiviteter, rekrytering, rehabilitering, hälsa – och arbetsmiljöfrågor, policys och personalhandbok
• introduktion av nyanställda
• administration och organisering kring diverse HR projekt såsom tex. Kickoff
• stötta chefer och medarbetare i arbetsrelaterade frågor
• beställning av kontorsmaterial, posthantering samt kontaktperson gentemot hyresvärd

För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har

• några års erfarenhet av brett HR arbete
• eftergymnasial utbildning inom HR eller liknande utbildning
• goda kunskaper inom Officepaketet
• god förmåga att formulera dig i tal och skrift, såväl på svenska som på engelska

Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga lämplighet för rollen. Som person ser vi att du är serviceinriktad och är bra på att skapa goda relationer. Du trivs med att arbeta med frihet under ansvar, vara självgående och ta egna initiativ. Du är flexibel och trivs i en snabbfotad och föränderlig miljö. Vidare är du strukturerad, organiserad och har lätt för att hålla ordning på flera saker samtidigt.

Då urval och intervjuer kommer att ske löpande, kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Zanetta Sjöberg
0856420145

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avida Finans AB (publ)
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juli 2020
  • Ansök senast: 10 augusti 2020

Besöksadress

Södermalmsallén 36
None

Postadress

Södermalmsallén 36
Stockholm, 11828

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024