HR-administratör

HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Är du grym på administration och vill utvecklas inom HR området? Vår kund är i behov av en kollega till sitt härliga HR-team och det kan vara dig vi söker. Rollen innebär stöd och administration inom både HR och lön och är perfekt för dig som kanske haft praktik, jobbat extra eller är i början av din karriär inom HR-området.

Om tjänsten
I rollen som HR-administratör tillhör du HR-avdelningen och kommer att arbeta nära dina kollegor inom avdelningen där även lön ingår. I dina arbetsuppgifter kommer du att:

• Administrera avtal gällande anställningar
• Hantera administration kring rekryteringar
• Stötta i administrationen och samarbetet mellan HR och lön
• Övriga administrativa arbetsuppgifter relaterat till det löpande HR-arbetet och ev. projekt.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak



Vem är du?
För tjänsten söker vi dig som har:

• Relevant vidare utbildning
• Tidigare erfarenhet inom HR-administrativa arbetsuppgifter
• Goda systemkunskaper, det är meriterande om du har vana av Agda
• Mycket goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt

Som person tror vi att du är en engagerad och ambitiös person som trivs bra i teamarbete. Rollen förutsätter att du har god prioriteringsförmåga, kan ta egna initiativ och har ett lösningsfokus. Vi söker dig som är strukturerad, ser detaljer och helt enkelt gillar ordning och reda.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.


Tjänsten är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och under minst 12 månader med goda möjligheter till förläning. Inledningsvis är tjänstens omfattning 80% men kan komma att ökas till heltid på sikt. Företaget är placerat i centrala Stockholm men under rådande omständigheter kan distansarbete bli aktuellt. Urval och intervjuer sker löpande, ansökningar tas endast emot via annonsen. Skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2020
  • Ansök senast: 9 september 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024