HR-administratör

Arbetsbeskrivning

CENTRUM är en av 10 stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Vi är drygt 2 000 anställda och vårt uppdrag är att ge kommunal service av hög kvalitet. Vi erbjuder allt från förskola till äldreomsorg åt Centrums 58 000 invånare, men ger också service till alla de som besöker stadsdelen för att ta del av kulturutbud och aktiviteter. Förvaltningen styrs av en politisk nämnd. Vi beaktar mångfaldsperspektivet vid rekrytering, för att bättre spegla befolkningsstrukturen i Göteborg.



ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta på en HR-avdelning som består av tio engagerade medarbetare med ett arbetsklimat som kännetecknas av förtroende och glädje. Vi arbetar tillsammans för att på ett effektivt sätt stödja organisationen i HR-frågor.
Vi söker nu två HR-administratörer som ska dela på följande arbetsuppgifter:

- stöd till förvaltningen i olika delar av den löneadministrativa processen
- administration och information kring pensioner och försäkringar
- annonsering av lediga jobb
- hantering av LAS-frågor
- arbete med praktikplatser och feriearbete
- hantera IT-behörigheter
- uppdatera information på vårt intranät




KVALIFIKATIONER

För tjänsten krävs att du behärskar lönesystemet Personec och har goda kunskaper i Time Care. Det är meriterande om du har arbetat med Winlas, Aditro, Praktikplatser.se och Feriebas.
Som person är du noggrann, trygg och stabil samt själv tar ansvar och kan organisera och prioritera ditt arbete så att det blir utfört i rätt tid och med rätt kvalitet. Du tar initiativ när det behövs och samarbetar lyhört med såväl kollegor i gruppen som inom förvaltningen.
Du ska tycka om att lämna service, vara pedagogisk och social.
Du är en glad och lättsam person som ser möjligheter i utveckling och förändring.
Du har lätt för att uttrycka dig väl när du talar och skriver.

Vi arbetar utifrån Göteborgs stads fyra förhållningssätt
• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt

Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete och en arbetsplats mitt i centrala Göteborg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jörgen Hansson
031-365 70 05
Katarina Åkermo
031-365 70 59
Natascha Radosavljevic
031 - 368 57 53
Rickard Ernebäck
031-3657202
Helena de Cloux
031-3672950
Ann-Marie Lagerkvist
031-3657061
Eva -Stina Grönvall
031-701 55 11
Anders Wallin
031-3657102
Birgitta Åkerström
031-3657175
Pernilla Lundgren
031-365 73 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, SDF Centrum .
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast
  • Publicerat: 21 februari 2014

Besöksadress

40482
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Parkering Malmö söker HR-administratör

Parkering Malmö söker HR-administratör

22 november 2024

People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024