HR-administratör

HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen i Dalarnas län är en statlig myndighet som finns nära människorna i vårt län. Vi är en viktig länk mellan länet och regeringen, riksdagen och andra myndigheter. Vår uppgift är att säkerställa att nationella mål och uppdrag genomförs regionalt och med hänsyn till förutsättningarna i just vårt län. Vårt arbete bygger på en samsyn kring mål och prioriteringar och utgår från de fyra ledorden rättssäkerhet, kunskap, samarbete och bra bemötande.



ARBETSUPPGIFTER
Som HR-administratör kommer du att arbeta självständigt med varierande personalfrågor. I din roll ingår att fungera som stöd åt HR-partner, HR-chef och enhetschefer samt flera inom personalområdet. I arbetet ingår även att förmedla information om HR-frågor i organisationen.

Arbetsuppgifterna kan bland annat innefatta:

- ge råd och stöd i anställningsfrågor (regelverk med mera)
- administrera rekryteringar och anställningsbeslut
- ta fram underlag och delta i lönerevisionen och lönekartläggning m.m.
- samordna introduktion av nyanställd personal.
- administration av personalrelaterad information på intranätet och externa hemsidan
- hantering av löneunderlag och kontakten med vårt externa lönekontor
- administrativa arbetsuppgifter, som t.ex. diarieföring och arkivering, beräkning av anställningstid för utmärkelsen Nit och redlighet m.m.
- avlasta närmaste chef med diverse administration.

I rollen kommer du ha många olika typer av kontakter vilket ställer krav på att du är serviceinriktad men med en hög grad av integritet.
Du kommer även att komma i kontakt med sekretessbelagd information varför tjänsten är säkerhetsklassad.

Vi erbjuder ett arbete för dig som vill utvecklas inom HR-området. Du kommer både ha rutinartade såväl som omväxlande arbetsuppgifter och stora möjligheter att påverka upplägget av arbetet. Du kommer också ha goda möjligheter att fördjupa dig i områden du finner intressanta. Vi tror det här är ett bra första jobb för dig som nyligen studerat HR och vill in på arbetsmarknaden.

Du blir en del av ett fantastiskt gäng, med goda kollegor som stöttar, peppar och lär av varandra!

KVALIFIKATIONER
Krav
-akademisk examen inom HR eller annan akademisk utbildning som vi bedömer likvärdig
-tjänsten är säkerhetsklassad därför är det krav på svenskt medborgarskap
-god datorvana

Personliga egenskaper
-för att trivas behöver du vara serviceinriktad
-en del av arbetsuppgifterna kräver att du har god ordning, är strukturerad och kan finna en ro i att beta av enklare arbetsuppgifter
-andra delar av verksamheten stimuleras av att du gillar att utveckla och pröva nya arbetssätt

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och referenser.

ÖVRIGT
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Länsstyrelsen arbetar för att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och för att ge alla lika möjligheter.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser eller rekryteringstjänster.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

funktionssamordnare Per Johansson
010-225 03 41
platsansvarig Idrekontoret John Halvarsson
010-225 03 35
Lotta Larson, Kommunikationschef
010-225 02 04
Länsantikvarie Fredrik Sandberg
010-225 04 60
Funktionssamordnare Ann-Louise Haglund
010-22 50 284
enhetschef Per-Erik Sandberg
010-225 03 02
Funktionssamordnare Veronica Moraeus
010-22 50 481
funktionssamordnare Anna Myrtin
010-225 02 88
enhetschef Lars-Håkan Jönsson
010-22 50 443
Kajsa Sjösvärd
010-22 50 461

Sammanfattning

Besöksadress

Åsgatan 38 79184 FALUN
None

Postadress

Åsgatan 38
FALUN, 79184

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024