OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar cirka 260 medarbetare med att stödja politiska nämnder och förvaltningar i kommunen. Inom kommunkontoret finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation, IT, strategisk utveckling och näringsliv.
Om oss
HR-avdelningen på kommunkontoret är uppdelad i tre enheter, arbetsgivarenheten, HR-strategiska enheten samt HR-enheten.
På HR-enheten arbetar 7 HR-konsulter och två HR-administratörer vilka stöttar 7 av kommunens 11 förvaltningar. När en av våra HR-administratörer nu går i pension söker vi nu dennes efterträdare för en tidsbegränsad anställning.
Arbetsuppgifter
I rollen som HR-administratör har du en spännande och varierande roll där du kommer att ge administrativt stöd inom flera olika HR-processer till HR-konsulter och chefer inom framförallt Socialförvaltningen.
I rollen som HR-administratör ansvarar du för att administrativa processer inom ansvarsområdet håller en hög kvalitet och arbetssättet präglas av effektivitet. I uppdraget ingår bland annat att du bevakar företrädesrätter och svarar på frågor om företrädesrätt och LAS till förvaltningarnas chefer och medarbetare. Vidare arbetar du med administrationen kring anställning, lön och rekryteringsprocessen.
Vi söker dig som
Vi söker dig som har en akademisk examen inom det beteendevetenskapliga området t.ex. PA-programmet samt dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete. Uppdraget kräver mycket god datorvana och kunnande i Officepaketet. Vi arbetar i flera olika administrativa system och har du erfarenhet av PersonecP är detta meriterande, det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av rekryteringsadministration. Du är en person som drivs av att ge mycket god service och förstår värdet av detta. Du har förmågan att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv, är strukturerad, ansvarstagande och klarar av att hantera snabba omväxlande situationer. Din kommunikativa förmåga är god och du har lätt för att uttrycka dig i svenska språket i tal och skrift. För att klara uppdraget ska du ha förmåga att kunna arbeta självständigt och kunna göra prioriteringar i ditt arbete. Arbetet kräver att du är noggrann och kan hantera många arbetsuppgifter parallellt samtidigt som deadlines är en viktig del av vår vardag.