OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Är du vår nästa HR administratör? Har du ett genuint intresse för människor och service? Är du en engagerad och strukturerad administratör och vill jobba i en miljö där det ställs krav på flexibilitet och teamwork.
Distributionscentralen i Eskilstuna letar nu efter en HR administratör!
Som HR administratör på DC i Eskilstuna ingår du i ett trevligt och ambitiöst HR-team som idag består av två HR-administratörer, en HR-generalist, en HR-specialist och en HR-chef. Tillsammans med din andra kollega kommer du att ansvara för bland annat lönerapportering för DC´s 350 anställda.
Jobbeskrivning
Dina ansvarsområden
Du ser till att lönerapportering sker i enlighet med företagets riktlinjer och gällande lagstiftning och avtal
Du ser till att lönerapportering sker i enlighet med företagets riktlinjer och gällande lagstiftning och avtal
Du håller dig uppdaterad i alla rutiner gällande lönerapportering och har en nära kontakt med H&M´s centrala löneavdelning
Du stöttar gruppledare och medarbetare i olika lönerelaterade och personaladministrativa frågor
Du genomför löpande förbättringsarbete för processer och rutiner
Du ser till att medarbetarna får aktuell information om relevanta nyheter och förändringar
Fakturahantering
Rapporterar och tar fram underlag till Logistic controller
Tillsammans med distributionscentralens ledningsteam säkerställer du att medarbetarrelationer uppfylls, att lagkrav och H&M´s policyer efterlevs
Du agerar i linje med våra värderingar och ledarskapsförväntningar. Du är en förebild och bidrar till H&M´s framgång genom att vara resultatdriven och affärsinriktad lagspelare.
Kravspecifikation
Din kompetens
Precis som alla andra på H&M, tror vi att du är en serviceinriktad, social, öppen, kommunikativ och ambitiös lagspelare med mycket driv och optimism. Din personliga kompetens inkluderar även:
erfarenhet och kunskap om kollektivavtalen som gäller vår bransch
goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
erfarenhet av att arbeta med löneprocessen
bred systemerfarenhet, främst i lönesystemet HRM och Office365
generellt intresse för HR
För att lyckas och trivas hos oss behöver du kunna arbeta enligt fastställda rutiner samtidigt som du drivs av att förbättra, effektivisera och utveckla. Du bör vara strukturerad, noggrann och stimuleras av problemlösning.
Du behöver vara förtroendeingivande samt ha ett pedagogiskt sätt för att på bästa sätt stötta både chefer och medarbetare. Givetvis hanterar du information och frågeställningar inom lön och personaladministration med hög integritet och gott omdöme.
Ytterligare information
Tjänsten är på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse.
Låter detta intressant? Skicka in din ansökan (CV och personligt brev) senast den 25 februari.
Om du har frågor, kontakta Anders Holmqvist, anders.holmqvist@hm.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Henrik Welin
016-3161271
Henrik Welin
0163161271
Henrik Welin