OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven, ansvarstagande och utåtriktad person som älskar utmaningar så kan du få en viktig roll hos oss med goda utvecklingsmöjligheter.
Vad innebär rollen som HR-administratör?
Du kommer i huvudsak att arbeta med personaladministration och andra personalrelaterade arbetsuppgifter samt stötta chefer i HR-processer. Några av dina arbetsuppgifter kommer vara följande:
Involverad i rekryteringsprocesser av kollektivanställda
Administration vid samband med rekrytering och introduktion av nya medarbetare
Stötta chefer och medarbetare i personalfrågor och personaladministration
Stötta chefer i rehabiliteringsfrågor
Driva HR-projekt inom anläggningen
Koordinering av utbildningar och introduktioner
Utveckling och administration av vår egen vikariepool
Stötta chefer vid rapportering
Andra förekommande arbetsuppgifter är kontroll och avstämning vid utbetalning av löner, semesteruttag och ledigheter.
Varför ska du välja Elis?
Vi erbjuder en heltidstjänst med anställning i ett stabilt och marknadsledande företag, en trevlig arbetsmiljö och fantastiska kollegor. Rollen är omväxlande där du kommer stötta chefer inom många olika områden och vara en viktig spelare i anläggningens HR-arbete.
Vi lever efter de värderingar som alltid har utgjort Elis ryggrad: Respekt för andra - Att vara en förebild - Integritet - Ansvar. De ger en referensram, som vägleder våra handlingar och inspirerar våra val.
Vem är du?
Du är en ansvarstagande person som är noggrann och har förmåga att prioritera, planera och strukturera ditt arbete. Vidare har du god kommunikationsförmåga som gillar att samarbeta och skapa goda relationer.
Vad kan du?
Vi söker dig som är utbildad personalvetare alternativt har du tillförskaffat dig motsvarande kunskaper på annat sätt. Du är en van datoranvändare med mycket goda kunskaper i Officepaketet. Du behöver behärska både svenska och engelska i tal och skrift.