OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Styrning och stöd Gävle har ansvaret för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå nära politiken. Våra medarbetare jobbar med helheten och samordnar arbetet som är gemensamt för alla sektorer inom Gävle kommun. Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!
ARBETSUPPGIFTER
Bemanningsenheten arbetar framförallt med att rekrytera vikarier och tillsätta tim- och månadsvikariat upp till sex månader utifrån Gävle kommuns verksamheters behov. HR-administratörens huvudsakliga arbetsuppgift är att matcha och boka vikarier till den arbetsplats som är mest lämplig. Du har en dialog med verksamhetens chefer samt administratörer och mycket telefonkontakt med vikarier. Arbetet utförs med ett professionellt bemötande och med en hög servicenivå i alla situationer. Bemanningsenheten har öppet 365 dagar per år vilket innebär schemalagd arbetstid och helgarbete.
KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för någon av tjänsterna behöver du ha en gymnasieexamen kompletterat med erfarenhet inom bemanning. Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom PA-programmet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Kunskap av IT-systemen TimeCare, Personec och MS Office är meriterande.
Som person är du trygg, självgående och strukturerad. Du är en god kommunikatör som kan formulera dig och samspela med andra i tal och skrift oavsett mottagare. Du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt och har lätt för att fokusera på kundens behov och uppnå god kundtillfredsställelse samtidigt som du har lätt för att samarbeta med dina kollegor. Då verksamheten är händelsestyrd och omväxlande förutsätter det att du har ett flexibelt förhållningssätt och själv kan prioritera. Vi lägger stor vikt vid att du har rätt personliga egenskaper.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Om du blir inbjuden till en intervju för en tjänst hos oss i Gävle kommun ska du uppvisa giltig identitetshandling där medborgarskap kan utläsas. Om du är tredjelandsmedborgare uppvisar du giltigt arbets- och uppehållstillstånd, LMA-kort eller kopia av Migrationsverkets mottagna ansökan om förlängt uppehållstillstånd.
Behöver du ett personbevis? Beställ via www.skatteverket.se
Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.