HR-Administratör

HR-Administratör

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa dagens och morgondagens utemiljöer i Göteborg? Park- och naturförvaltningen är en viktig part i stadsutvecklingen. Vi förvaltar och utvecklar stadens parker, lekplatser, naturområden, sjöar och vattendrag. På uppdrag av andra förvaltningar utför vi även barmarksrenhållning, grönskötsel, vinterväghållning, underhåll och nybyggnation av markanläggningar samt arbetsmarknadsuppdrag. I vårt arbete strävar vi efter att vara effektiva, kompetenta, engagerade och nyfikna för att skapa en skön storstad med en grön själ, där alla kan hitta sin plats.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en HR-administratör på ett årslångt vikariat. Som HR-administratör på park- och naturförvaltningen, kommer du att vara ett administrativt stöd till organisationens löpande HR-arbete. I rollen ingår HR-uppgifter av administrativ karaktär såsom anställningar, systemadministration, framtagande av statistik och uppföljningsunderlag med mera. Du samordnar och administrerar utbildningar och HR-aktiviteter. I rollen ingår även utredningsarbete. Kopplat till anställningsadministration är det också viktigt att ha kunskap om gällande lagar och avtal samt en vana av att tolka avtal och arbetsrätt.

Du kommer att ge support och agera rådgivare i alla typer av HR-administrativa frågor. Du kommer också att vara den hos oss som kan schema- och bemanningsfrågor bäst. För att lyckas som HR-administratör är det viktigt att du har lätt för att skapa och bibehålla goda samarbetsrelationer. Då rollens fokus är att ge stöd och service är det viktigt att du har ett kundrelaterat arbetssätt där du bemöter alla med respekt och har en entusiastisk inställning i ditt arbete.

HR- och kommunikationsavdelningen är ett team som består av en HR-och kommunikationschef och 11 medarbetare varav
en av två HR-Administratörer kommer att vara tjänstledig i ett år. Hos oss får du en utmanande och spännande roll, där du har möjlighet att utveckla ditt arbete. Det finns en öppenhet för nya idéer och flexibilitet och vi arbetar kontinuerligt med att vara ett effektivt team och utvecklar våra arbetssätt och rutiner. Du kommer att ha ett stort nätverk inom Göteborgs Stad.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller YH/KY-utbildning inom HR eller likvärdigt. Du är van och har erfarenhet av arbete i HR-system, har du arbetat i Personec är det meriterande. Rollen ställer krav på att du har en administrativ ådra och trivs med att koordinera. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift och är bra på att lösa problem. Det är viktigt för oss att du gillar att arbeta tillsammans med andra samtidigt som du har ett starkt eget driv och självständigt tar ägandeskap för dina projekt och uppgifter.

Park- och naturförvaltningen arbetar enligt ledstjärnorna effektivitet, kompetens, engagemang och nyfikenhet. Vi tror att mångfald och respekt för olikheter bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Park- och naturförvaltningen har ett brett uppdrag och kan erbjuda ett flertal spännande roller så att du som medarbetare kan växa och utvecklas. Vår rekryteringsprocess är normkritisk och komptensbaserad och vi strävar efter mångfald bland våra medarbetare. Vi arbetar för en god och hållbar arbetsmiljö och tar avstånd från alla former av kränkningar och sexuella trakasserier.

Vill du veta mer om oss?

Följ vår företagssida på Linkedin
https://bit.ly/2Mi5QOJ

Sammanfattning

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024