OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att få arbeta på en arbetsplats präglad av gott samarbete, hög professionalism och trevliga kollegor. Vi är 8 personer med olika roller inom Hr-, löne-, och bemanningsområdet. HR-enheten tillhör kommunledningsförvaltningen och är en stödfunktion till kommunens chefer och medarbetare. Habo är en expansiv kommun med stora ambitioner. Vår gemensamma värdegrund E.N.A.,utgår från värdeorden engagemang, närhet och ansvar, och genomsyrar vårt arbete.
ARBETSUPPGIFTER
Som HR-administratör kommer du att arbeta löpande med administration inom lön och HR, innefattande hela löneprocessen samt andra administrativa uppgifter som exempelvis kollektivavtalstolkningar, försäkringsadministration, statistik och pensionshandläggning. I tjänsten ingår även att vara back-up till vår systemförvaltare. På vår enhet arbetar vi också med ständiga förbättringar genom att effektivisera de administrativa flödena genom exempelvis digitalisering av processer.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller lön, alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande är arbete i Personec P eller annat större lönesystem. Vi söker i första hand dig med arbetslivserfarenhet från området och ser helst att du har arbetat med lönehandläggning tidigare. Har du erfarenhet av arbete med kommunala kollektivavtal tidigare är det ett plus.
Som person är du driven och har god förmåga att arbeta självständigt likväl som att arbeta i team, och du besitter god samarbetsförmåga. Du är nyfiken och intresserad av att lära dig nytt, men är samtidigt prestigelös och har en positiv inställning och energi till utvecklings- och förändringsarbete. Viktigt är också att du är noggrann och arbetar strukturerat genom att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Som Hr-administratör är du självklart också serviceinriktad och har ett professionellt förhållningssätt. Du behärskar svenska i tal och skrift.
ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.
Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annette Persson Sandell
036-442 80 75
Jörgen Haraldsson
036-442 80 99, 0708-48 20 99
Fackliga företrädare nås via vår växel
036-442 80 00
Bemanningsplanerare Annette Persson Sandell
036-442 80 75
Personalchef Jörgen Haraldsson
036-442 80 99, 0708-48 20 99
Kommunchef Jan-Åke Johansson
036-442 81 57
Personalchef Jörgen Haraldsson
036-442 80 99
Fackliga representanter når du genom växeln
036-442 80 00
Bemanningsplanerare Johanna Rydberg
036-442 8229
Ashur Jawadi
036-442 82 46