HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Om Rollen

Inter IKEA Systems har just nu ett utökat behov av stöttning på HR-avdelningen. Vi söker därför dig som vill och kan komma in med kort varsel och stötta upp under en period om ca 6 månader. I denna roll kommer du att spela en viktig del i att stötta medarbetare och chefer i generella HR-frågor samt administration i Workday. Du kommer att tillhöra HR-teamet med kollegor i både Sverige och Nederländerna och arbeta nära dina HR-kollegor.

Om företaget

Inter IKEA Systems, Core Business Franchise (CBF) äger IKEA-konceptet och är den globala IKEA-franchisegivaren. Inter IKEA Systems är särskilt ansvariga för IKEAs strategiska ramverk och ser till att IKEA-konceptet utvecklas, är relevant, implementeras och följs upp - tillsammans med alla IKEA-varumärkesanvändare. De erbjuder en öppen arbetsmiljö där alla känner sig bekväma att experimentera, prova nya sätt och våga fråga: "Vad händer om ...?" Och de erbjuder möjligheter för dig att utveckla dig själv och din karriär globalt. Läs mer om Inter IKEA Systems på www.franchisor.IKEA.com

Om dig

Du tycker om att arbeta i en levande och föränderlig flerdimensionell miljö och uppskattar kombinationen av relationella och administrativa uppgifter. Rollen som HR-administratör ställer krav på att du är noggrann och trivs i att jobba i ett högt tempo, tillsammans med att du har den där fantastiska förmågan att se vad som behöver göras innan någon ber om det.

Du speglar IKEAs värdegrund och leder affärer genom människor. Du uppnår mål, slutför uppgifter, vidtar åtgärder och levererar resultat med rätt prioritering. Du känner dig bekväm att arbeta självständigt med lite styrning och kan arbeta individuellt samtidigt som du vet när du ska involvera andra och be om hjälp.

Du kommunicerar på ett tydligt, jordnära och enkelt sätt och kan ge konstruktiv, öppen och ärlig feedback.

Vi ser att du har 1- 2 års erfarenhet av liknande arbete och har på så sätt skaffat dig grundläggande kunskaper inom arbetsrätt, semesterrätt, lagen om anställning samt övriga frågor inom generell HR. Du har en eftergymnasial utbildning inom HR samt skriver och talar obehindrat på svenska och engelska. Då behovet är brådskande ser vi att du är tillgänglig omgående dvs inom ett par-tre veckors varsel.

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.  

 Wise Professionals är rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara konsult- och rekryteringslösningar. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Våra värdeord – nyfiken, modig och proffsig – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund.  

Nyfiken på att veta mer? 

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Jag som arbetar med detta uppdrag heter Louise Grammatikas och du når mig på louise.grammatikas@wise.se 

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.  

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. 

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 5 oktober 2021
  • Ansök senast: 19 oktober 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Pension Specialist

Pension Specialist

27 december 2024

27 december 2024

HR Partner

HR Partner

24 december 2024