HR-administratör

HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang.


ARBETSUPPGIFTER
Som HR-administratör blir du en viktig del i HR-avdelningens arbete för att stötta Eksjö kommun, Eksjöbostäder, Eksjö Energi, Höglandsförbundet och Aneby kommun i HR och/eller lönefrågor. Ditt uppdrag som HR-administratör innebär att du både kommer att arbeta med att direkt stötta chefer och administratörer i verksamheten men också hantera administration på HR-avdelningen både löpande och behovsstyrt. HR-avdelningen jobbar just nu med införande av HR-system men också med mycket förändrade arbetssätt som kopplas till detta.

Viss del av tjänsten kommer att innebära löneadministration och viss del löpande HR-administration såsom LAS-hantering, vara vår expert i vårt IT-stöd för kurs och kompetensadministration, utlämnande av offentlig handling med mera. Befattningen kräver en stor flexibilitet då du utifrån behov på HR-avdelningen kommer arbeta mer med löneadministration eller HR-administration beroende på vart resursen behövs som mest just då. Vissa större administrativa förändringar framöver såsom att lyckas digitalisera våra personakter kommer du också att vara en stor del av.

Vi arbetar i Personec P utifrån löneadministration men också med flera andra system som finns med i vårt totala HR-system såsom WinLas, Adato, Stella, Visma recruit och Medvind.

Som HR-administratör har du mycket interna kontakter men också vissa externa kontakter med till exempel andra myndigheter. Du kommer att arbeta med vidareutveckling av arbetssätt tillsammans med övriga medarbetare på HR-avdelningen samt att se till att säkra en väl fungerande administration ur HR-avdelningens perspektiv men också för våra verksamheter.




KVALIFIKATIONER
• Du har en eftergymnasial utbildning inom lön
• Du är strukturerad med stor samarbetsförmåga.
• Du är flexibel och och ser det som kul och utmanande att arbeta brett och över tid variera vart fokuset finns för dina arbetsuppgifter.
• Du stöttar mer än gärna chefer att lyckas i sitt uppdrag, där en del är att rätt lön ska utbetalas samt stöttar internt på HR-avdelningen med administration.
• Du trivs med att kompetensutveckla chefer både individuellt men även kunna hålla utbildningar för mindre grupper.

Skicka in din ansökan så kanske det är du som snart har nytt jobb och får vara en del av vårt utvecklingsinriktade gäng som ser stora möjligheter att effektivisera och kvalitetssäkra med hjälp av digital teknik.


ÖVRIGT
Om du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen.

Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eksjö kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2021
  • Ansök senast: 18 november 2021

Liknande jobb


Redovisningsekonom/Löneadministratör

Redovisningsekonom/Löneadministratör

20 december 2024

Erfaren Lönekonsult

Erfaren Lönekonsult

20 december 2024

Lönesystemspecialist

Lönesystemspecialist

20 december 2024