HR-administratör

HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra långsiktig skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har drygt 45 000 studenter, mer än 7 000 anställda och en omsättning på cirka 7 miljarder kronor.




Vi söker dig som trivs i en serviceinriktad, administrativ roll och letar efter en ny utmaning.

Hos oss får du möjlighet att arbeta med utvecklande och stimulerande arbetsuppgifter tillsammans med kompetenta, engagerade och trevliga kollegor, chefer och medarbetare. Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i en spännande verksamhet. Universitetsförvaltningen finns i moderna lokaler i Segerstedthuset som ligger mitt i ett av Uppsalas vackraste områden, nära Uppsala slott. Läs mer på Uppsala universitet - Uppsala universitet (https://uu.se/) och Introduktion till HR-funktionen - Uppsala universitet (https://katalog.uu.se/orginfo/?orgId=AF9).

Arbetsuppgifter: Som HR-administratör ingår du i ett team och är ett stöd till verksamheten och till övriga kollegor inom avdelningen. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att hantera anställnings- och rekryteringsadministration samt ge service och support men även arbetsuppgifter så som sekreterarskap, bokningar av möten, diarieföring och arkivering förekommer. Du kommer att arbeta i flera av våra olika HR-administrativa system, främst Primula och Varbi. En annan del av arbetet innebär att, i samarbete med bl.a. avdelningens utbildningssamordnare, stödja administrationen av HR-avdelningens internutbildningsutbud samt kommunikation med och information till målgrupper. I rollen som HR-administratör ingår att kontinuerligt arbeta med att utveckla processer och rutiner för ett effektivt och enhetligt stöd. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras inom ramen för HR-avdelningens uppdrag.

Kvalifikationskrav:

- Du har eftergymnasial utbildning inom administration eller HR, eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig, samt för anställningen relevant arbetslivserfarenhet.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt.
- Van användare av IT-stöd, har aktuell erfarenhet av rekryterings- och/eller löne/PA-system, goda kunskaper i Officepaketet.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Du tar ansvar för ditt arbete, är serviceinriktad, lösningsfokuserad och självständig. Du kan planera, hålla strukturer i flera samtidiga processer och driva ditt arbete framåt. Du har god samarbetsförmåga och kan utveckla välfungerande samarbetsformer med interna såväl som externa aktörer. Vidare har du god kommunikativ förmåga, personlig mognad, är noggrann och kan se till helheten.

Önskvärt/meriterande i övrigt:

- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom statlig verksamhet.
- Kunskaper i Primula och/eller Varbi.
- Erfarenhet av utbildningsadministration.

Om anställningen: Anställningen är tillsvidare (provanställning kan tillämpas). Omfattningen är heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala. 

Upplysningar om anställningen lämnas av: enhetschef Karin Borner, karin.borner@uu.se, 070-425 00 39. 

Välkommen med din ansökan senast den 8 december 2021, UFV-PA 2021/4456.

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.


Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024