HR-administratör

HR-administratör

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Nu behöver vi dig! Är du serviceinriktad, noggrann och gillar att samarbeta och ge nära stöd till chefer?
Konsument och medborgarservice behöver just nu förstärka det HR-administrativa stödet och söker därför en HR-administratör att dela vardagen med under en tid. Som HR administratör blir du en del av HR-avdelningen som idag består av en HR-administratör, två HR-specialister och en HR-chef. Du kommer till en grupp där vi har ett nära samarbete, är måna om varandra och har starkt fokus på vårt uppdrag och dem vi stöttar. Hos oss ska du kunna kombinera utmanande uppdrag med en meningsfull vardag på och utanför jobbet
Som HR-administratör hos oss är ett viktigt uppdrag att ge stöd till förvaltningens chefer i lönesystemet Personec. Du lägger till exempel upp anställningar, scheman, frånvaro och hjälper till att säkerställa att rapporteringen i Personec blir korrekt och rätt löner går ut. Kopplat till administrationen runt anställningar och frånvaro ingår även kunna tolka lagar och avtal kopplat frågorna så att hanteringen blir korrekt och för att kunna se om något verkar tveksamt och kan behöva stämmas av med berörd chef och/eller med kollegorna på avdelningen.

Vi är en liten HR-avdelning och tjänsten innehåller även andra HR-administrativa uppgifter exempelvis LAS-hantering, löneskulder, systemadministration, administration runt bokningar/ inbjudningar och framtagande av rapporter och underlag. Uppdrag och tempo varierar över tid så det är viktigt att du uppskattar det.

Vi erbjuder en arbetsplats med en kund- och serviceorienterad kultur. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser och vi har verksamheter i utveckling och med framåtanda. HR-avdelningen sitter i centralt i Göteborg i fräscha och trevliga lokaler på Ekelundsgatan 1. Vi har medarbetarförmåner som flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, cykelförmåner samt erbjudanden i förmånsportalen Benify.

KVALIFIKATIONER
Du har flera års erfarenhet från HR-administrativt arbete med inriktning på löneadministration, arbete i HR-system och av att ge chefsstöd i frågorna. Därigenom har du också har fått kompetens och erfarenhet av att tolka lagar och avtal inom området för att säkerställa korrekt hantering. Du har gymnasiekompetens med teoretisk inriktning. Det är meriterande om du har YH/KY-utbildning med relevant HR-inriktning.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med löneadministration i offentlig verksamhet gärna med kollektivavtalet Allmänna bestämmelser (AB) och om du har erfarenhet av lönesystemet Personec.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du är en person som
- har lätt att samarbeta med andra och skapa förtroendefulla relationer.
- är serviceinriktad, har ett gott bemötande och en vilja och förmåga att hjälpa andra.
- är noggrann och mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört vilket innebär att du kan ha fokus på detaljer samt att du arbetar systematiskt, effektivt och strukturerat.
- är lösningsorienterad och kan anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar, har lätt för att lära och tar sig an utmaningar med ett positivt förhållningssätt och glimten i ögat.

Välkommen med din ansökan

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024