HR-administratör

HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Företagsbeskrivning


Vill du bli en del av ett världsledande företag där du får ha mycket kontakt med människor? Är du intresserad av lagar och regler inom arbetsmarknadsområdet? Är du även en duktig administratör? Sök då jobbet som HR-administratör på Bosch Rexroth i Mellansel!
Bosch Rexroth i Mellansel utvecklar, producerar och levererar hydrauliska drivsystem och tjänster under produktvarumärket Hägglunds. Produkterna är kända för att vara tillförlitliga, starka och för att hålla enastående kvalitet. Bosch Rexroth i Mellansel har cirka 360 anställda och ingår i Bosch-gruppen. Just nu söker vi en HR-administratör till vår HR avdelning som består av tre andra kollegor; två HR Business Partners och en HR Manager.


Jobbeskrivning


Som HR-administratör kommer du att arbeta brett med olika uppgifter inom HR med fokus på administration och löpande HR-frågor. Du blir en del av ett professionellt HR team och din arbetsvardag hos oss kommer fyllas med varierande arbetsuppgifter där du får möjlighet att arbeta självständigt men samtidigt få möjlighet att arbeta nära dina kollegor. Vi söker en social och prestigelös kollega som precis som vi, tycker om att ta oss an arbetsuppgifter från högt till lågt.
I rollen som HR-administratör kommer du bland annat att:
• arbeta löpande med personaladministration vilket bland annat innebär att bevaka, följa upp och uppdatera personal- och anställningsuppgifter
• administrera HR relaterade dokument, avtal, listor och policies samt rapportera KPI:er inom HR området
• supportera vid rekryteringsarbete
• arbeta med tidssystems- och lönefrågor
• kommunicera med och besvara frågor från chefer och medarbetare
• kommunicera med externa partners, exempelvis bemannings- och rekryteringsföretag
• samverka med fackliga representanter


Kravspecifikation


Vi söker dig som är serviceinriktad och har en positiv inställning till utmaningar. Du är noggrann och strukturerad samt ansvarfull i ditt eget arbete. Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra och att du på ett naturligt sätt skapar förtroendefulla relationer. I rollen är det viktigt att du har god kommunikationsförmåga och är orädd för att själv ta kontakt med både kollegor, chefer och medarbetare.
Du har eftergymnasial utbildning inom personaladministration eller HR, eller motsvarande kompetens eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Det är fördelaktigt om du har erfarenhet från administrativt arbete, erfarenheter av HR system och HR data samt om du har kunskaper om arbetsrätt och kollektivavtal.
För tjänsten krävs goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska samt att du har goda kunskaper i MS Office paketet.


Ytterligare information


Varför jobba vid Bosch Rexroth i Mellansel?
Välkommen till ett unikt globalt företag med en lång lokal historia och förmåner i olika former. I Mellansel möts det bästa av två världar: Internationell puls i en familjär lokal miljö.
Här har du möjlighet att både utveckla dig själv och vår verksamhet. För oss är mångfald självklart inte bara globalt inom Bosch Rexroth utan också lokalt i Mellansel. Här samarbetar kollegor av olika nationalitet, kön, ålder och bakgrund och med olika erfarenheter. På så sätt kan vi tillsammans utvecklas och hela tiden få nya perspektiv.
Vi vet att vi inte är ensamma om att ha fantastiska kollegor. Men vi vet också att våra medarbetare berättar om de fina arbetskamraterna och att det finns en anda av att hjälpa och ta hand om varandra. Hos oss ska det vara roligt att gå till jobbet och vi ska gå dit med god hälsa. Och när vi går hem för dagen ska hälsan vara minst lika god och vi ska känna att det är lika roligt att komma tillbaka nästa dag.
Hur är det att jobba hos oss?
Allt vi gör handlar om att röra oss framåt och genom att göra det vinner både våra kunder och vi. Vår kultur har byggts upp sedan Hägglunds hjärta började slå i Mellansel och har sedan dess utvecklats i andan av en global vinnarkultur. Vi beskriver oss själva med att vi är kundfokuserade, innovativa, modiga, agila och excellenta. Tillit, förtroende och uppskattning är avgörande för att vi ska samarbeta, utvecklas och trivas på jobbet. Vi stöttar varandra och ger konstruktiv återkoppling på varandras arbete.
Som medarbetare hos oss har du alla möjligheter att utvecklas och röra dig framåt tillsammans med oss.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta HR Manager Rigmor Lundgren på rigmor.lundgren@boschrexroth.se eller 0660 87006.
Vill du söka tjänsten? Välkommen med din ansökan senast den 6 februari.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Stenbäck
+46722080892

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bosch Rexroth AB 0180
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2022
  • Ansök senast: 6 februari 2022

Besöksadress

Stockholm
None

Postadress

12581
0180, 12581

Liknande jobb


HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

20 december 2024