HR-administratör

HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 100 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Om oss

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar.

Lund ligger i framkant med den digitala utvecklingen. Lunds kommun fick våren 2021 utmärkelsen årets e-hälsokommun och är en av tio kommuner som SKR utsett som modell för äldreomsorgens digitalisering.

Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Vi söker en HR-administratör till vår avdelning HR och kommunikation på vård- och omsorgsförvaltningen.

Vi är en samlad avdelning för HR och kommunikation. Totalt inom avdelningen är vi 23 personer. HR teamet består idag av HR-konsulter HR administratörer och nybildad Rekryteringsenhet. Under våren 2022 kommer vi att utöka med ytterligare kollegor till HR- och kommunikationsavdelningen. Vi har nära till skratt och alla bidrar vi till vår positiva stämning!

Avdelningens vision är att HR- och kommunikationsperspektivet ska vara en naturlig del i alla processer och beslut och på så vis bidra till att äldre människor och personer med funktionsnedsättningar ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Avdelningens syfte är att stödja, driva och utveckla HR- och kommunikationsområdet utifrån de beslut som kommunfullmäktige, vård- och omsorgsnämnden och ledningen fattar. 

Vill du också ha kul och vara kreativ på jobbet, ha en flexibel arbetsplats med placering mitt i centrala Lund med närhet till kommunikationer, mat och kultur? Då är vi nyfikna på att lära oss mer om dig! 

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna kommer att vara fördelade mellan administration inom kompetensutvecklingsinsatser och övrig HR administration. Du kommer att vara spindeln i nätet och samordna kontakter med kollegor, chefer och övriga samarbetspartner och hålla kontakten med dessa inom båda administrationsgrenar. Det kommer även innebära att exempelvis samordna och planera administration gällande utbildningar och andra kompetensförsörjningsåtgärder. Du kommer dessutom att vara länken mellan de externa aktörerna och ekonomienheten gällande rekvirering av medel och administration kring kostnader samt att vara ett administrativt stöd inom praktik-,mentor- och traineeprogram.

Övriga arbetsuppgifter är att bland annat stödja HR- och kommunikationsenheten inom HR/administration. Det kan exempelvis vara att förse uppdragsgivaren med underlag av statistik, administrera protokoll, vara ett stöd i arbetet med övergång till digitalt arkiv samt att vara ett administrativt stöd i våra HR-system.  

Vi söker dig som

Har examen från högskola/universitet med inriktning inom PA eller likvärdig utbildning som arbetsgivaren finner relevant. Vi vill att du har 2-3 års erfarenhet från HR-administrativa arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har ytterligare erfarenhet inom hur kompetensutveckling och kompetensförsörjning fungerar. Har du dessutom jobbat med arbetsrätt och kollektivavtal så ser vi det som en stor fördel. Utbildning i samt erfarenhet av arbete med IT-verktygen Personec P, Time Care Pool och WinLas är ett stort plus för att snabbare komma in rollen.

Du trivs med att samarbeta och att jobba i team och förstår rollen som professionellt stöd till verksamheterna. Du har även förmågan att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv, är noggrann, ansvarstagande och kan hantera snabba omväxlande situationer. Du är van att arbeta strukturerat och självständigt samt har förmågan att prioritera och hantera många arbetsuppgifter parallellt. Integritet är självklart för dig och kreativitet är en naturlig del av dig. För att vara framgångsrik i rollen så krävs god kommunikativ förmåga och förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift.

Känner du igen dig i beskrivningen, uppskattar humor och tycker rollen låter spännande och utvecklande? Då längtar vi till att träffa dig på en första intervju och hitta en ytterligare härlig personlighet till vårt glada och kompetenta HR gäng! Varmt välkommen med din ansökan idag! 

Övrigt

Intervjuer planeras till måndag 28 februari eftermiddag och 1 mars heldag samt till den 11 mars (andra intervjun).

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/



För att kunna påbörja en anställning inom omsorgsnära arbete ställer Lunds kommun krav på att du uppvisar ett giltigt vaccinationsbevis som styrker att du är vaccinerad mot covid‐19.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2022
  • Ansök senast: 13 februari 2022

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024