HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Detta är ett uppdrag med start så snart som möjligt och som beräknas att pågå i ca 3 månader till att börja med men med stor möjlighet till förlängning. Uppdraget kan van vara på deltid eller heltid utifrån din tillgänglighet.

Ditt uppdrag

Som HR-administratör hos vår kund kommer du att arbeta brett inom HR-administration. I arbetet kommer du att stötta HR Managern med administrativa arbetsuppgifter. 

I din roll som HR administratör kommer några av dina arbetsuppgifter innebära;

Administrera underlag för lön i AGDA
Arbeta med anställningsavtal, on-/offboarding, policys och rutiner
HR-administration inklusive tolkning av kollektivavtal
Stöttning av den operativa HR-funktionen
Support i rekryteringsprocesser
Utveckling av arbete med HR-statistik och annan uppföljning


Dig och din bakgrund

Vi vill att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot det personaladministrativa området samt med eventuell akademisk påbyggnad. Vi ser att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har goda kunskaper i SAP och Excel. Rollen ställer också krav på att du har en förståelse och erfarenhet av hur HR bidrar positivt och värdeskapande för organisationen.

Det här är en mycket administrativ roll som ställer krav på att du dels trivs att arbeta med administrativa och återkommande arbetsuppgifter och är strukturerad och noggrann. I rollen arbetar du för att stötta och supportera den interna HR- funktionen och det är viktigt att du har en serviceinriktad framtoning.

När du blir en av oss 

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.  

Wise Professionals är rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara konsult- och rekryteringslösningar. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Våra värdeord – nyfiken, modig och proffsig – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. 

Nyfiken på att veta mer? 

Du får gärna kontakta mig Rebecca Jonsson på rebecca.jonsson@wise.se eller Anette Hartlin (anette.hartlin@wise.se) om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. 

Vi har nu julledigheter och är helt åter 10/1 2022 - Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 11 februari 2022
  • Ansök senast: 11 mars 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


3 oktober 2024