OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.
Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.
Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod
ARBETSUPPGIFTER
Till förvaltningen söker vi två HR-administratörer med hög servicenivå, stor samarbetsförmåga och intresse för HR-frågor!
Inom Förvaltningen för funktionsstöds HR-avdelning finns två HR-enheter. Som HR-administratör kommer du att tillhöra enheten HR Kompetens. På enheten kommer du arbeta tillsammans med fyra andra HR-administratörer men även med flera HR-specialister, där ni har olika uppdrag och ansvar.
I din roll som HR-administratör kommer du att arbeta med att stötta och kontrollera förvaltningens chefer när det gäller löneadministrativa processen och löneskulder, ansvara för behörigheter i behörighetssystemet Neptune, uppdatering av organisationsträdet i personalsystemet Personec och säkerställande av korrekt hantering gällande varselbrev och företrädeslista utifrån bestämmelserna i LAS (Lag om anställningsskydd). Andra förekommande arbetsuppgifter men i mindre utsträckning är fakturahantering, personalarkiv, kostnadskontroll, arbete kopplat till Göteborgs stads personalförmånsportal och vissa pensionsfrågor. Utöver nämnda arbetsuppgifter är det inte ovanligt att små eller stora uppdrag kopplat till HR-administration dyker upp och behöver utföras med kort varsel.
Enheten har sin hemvist i nybyggda lokaler vid Selma Lagerlöfs torg, utformade enligt konceptet aktivitetsbaserad arbetsplats. Inom HR-administrationen har vi organiserat oss i fyra geografiska områden där varje medarbetare stöttar cheferna inom ett område. Samarbete är vårt nyckelord och vi stöttar varandra internt utifrån var behovet uppstår för stunden.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning med inriktning administration eller liknande som arbetsgivaren bedömer relevant. Alternativt ser vi att du har gymnasieutbildning och dokumenterad erfarenhet från ett liknande uppdrag.
Uppdraget kräver tidigare erfarenhet av personal- och löneadministration. Har du erfarenhet av de IT-system som finns inom Göteborgs stad och en dos arbetsrättslig kunskap kommer du snabbare in i arbetet, men kärnkompetensen är dina personliga drivkrafter.
Vi söker dig som kan övertyga oss om att service och samarbete är det som utmärker dig. Du behöver ha intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Att anstränga dig för att utföra god service ger dig positiv energi!
Tjänsten testar din förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. När andra berättar för oss om vem du är får vi höra att du självständigt tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmåga att fatta självständiga beslut. Att du snabbt kan lära dig nya saker och IT-system samt att du är duktig på att formulera dig i svenska språket när det gäller tal och skrift gör inte saken sämre.
Arbetets art är mångsidigt och du behöver klara av att ansvara och planera för ett flertal olika arbetsuppgifter parallellt. Då det med ojämna mellanrum dyker upp något som ändrar förutsättningarna du planerat efter behöver du vara så flexibel och självgående att du på egen hand kan prioritera om delar av din dag utan arbetsledning.
Vår erfarenhet är att en HR-administratör blir kontaktad ofta och i ett brett spann av frågor. Det är viktigt att du med såväl serviceinriktning som integritet klarar av att hantera den typen av förutsättning i arbetet.
Vi söker dig som liksom vi känner att med rätt inställning kommer vi klara av vårt uppdrag galant!
ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Som en del av urvalsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologisk testning. De sökande som uppfyller kraven kommer få testen skickat till uppgiven e-post. Kontrollera därför även skräpkorgen i din mail.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.