HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Gryaab jobbar för ett renare hav! Det är vi på Gryaab som tar hand om avloppsvattnet från Ale, Göteborg, Härryda, Kungälv, Lerum, Mölndal och Partille. Vi tar bort en stor del av de näringsämnen som bidrar till övergödningen i havet och återför det i kretsloppet i form av biogas och behandlat slam. Det renade vattnet släpps ut i Göta älv och får rinna vidare till havs. Sedan starten 1972 har bolaget gjort miljösatsningar på miljarder kronor i tunnlar och reningsverk. Det har gjort att regionens vattendrag befriats från utsläpp av avloppsvatten och har bidragit till ett renare hav. Gryaab har i dag 95 tillsvidareanställda och omsätter cirka 340 miljoner kronor. Gryaab är en modern och helautomatiserad anläggning.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en nyfiken, ansvarsfull och samarbetsinriktad HR-administratör på deltid. Du kommer att ingå i Gryaabs avdelning för HR och kommunikation och har avdelningschefen som närmsta chef. Du kommer att förvalta, registrera, utveckla och instruera chefer och medarbetare i Göteborg stads HR-system Personec. Du kommer att följa upp så att löner och ersättningar stämmer överens med lag och kollektivavtal. Andra arbetsuppgifter som ingår är bl a att administrera rekrytering, styrelseutskick, personalstatistik, pensioner, fackliga frågor och arbetsmiljöfrågor.




KVALIFIKATIONER
Du har eftergymnasial utbildning inom löneadministration och arbetsrättsliga regler. Som person värdesätter vi att du har en analytisk förmåga, där du kritiskt granskar information och kan urskilja felaktigheter. Det innebär till exempel att du kan ta reda på korrekt fakta och anpassa det till vår organisation. Eftersom arbetet innebär att du inom företaget hämtar och lämnar information, påverkar och lär ut, är det viktigt att du kan skapa förtroendefulla relationer inom hela företaget, på olika nivåer och gentemot Göteborgs Stad, Intraservice, som administrerar våra löner. Arbetet innebär också inrapporteringar av statistik till myndigheter. Ditt bemötande visar på stor integritet och empati. Du har datorvana och erfarenhet av personaladministrativa system. Du bör minst ha ett års erfarenhet av löneadministration. Det är meriterande om du har erfarenhet av Göteborgs stads HR-system: Personec, Aditro Recruit, WinLas, Adato, BAS och Bokksus. Sista ansökningsdag är 21 juni, men anställningsintervjuerna kommer att ske löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ellinor Günther
031-647333
Christel Olsson
031-647480
Lars-Erik Stefansson
031-647455
Nicklas Paxeus
031-647423
Stefan Sjöblom
031-647452
Gruppchef Anläggning Robert Wadstedt
031-647328
Avdelningschef Drift Douglas Lumley
031-647407
Vision Stefan Sjöblom
031-647452
Kommunal Lars-Erik Stefansson
031-647455
SACO-SI Nicklas Paxeus
031-647423

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, Gryaab
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal.
  • Deltid. 50 % Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2015-08-24 , upphör: 2016-03-23 .
  • Publicerat: 4 juni 2015

Besöksadress

41834 Göteborg
None

Postadress

Norra Fågelrovägen 3
Göteborg, 41834

Liknande jobb


Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024

HR-administratör

HR-administratör

25 november 2024

HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024