HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Är du en självgående och driven HR administratör som alltid strävar efter ett effektivt arbetssätt? Vi söker en vikarierande HR-administratör som vill ta sig an en spännande roll hos oss på Serneke där du kommer arbeta med både vår vagnpark samt vara vår hälsopromotör.

Tjänsten är på heltid och är ett föräldravikariat med start i juni 2022 fram till mars 2024. Goda möjligheter till förlängning finns.

Din roll

I rollen som HR administratör ansvarar du för vår vagnparksadministration samt våra hälsorelaterade event.

Du arbetar tätt ihop med vagnparksansvarig som har det operativa ansvaret där ni båda är behjälpliga mot samtliga våra förare av förmåns- och bruksbilar. Du ansvarar för att administrera hela vår vagnpark samt arbetar aktivt med förbättringar och utveckling av våra administrativa processer inom området. Du samarbetar även med våra chefer, och HR och vår kommunikationsavdelning inom organisationen.

Dina huvudsakliga uppgifter avseende administration av vår vagnpark

- Registervård och statistik
- Bilbeställning, avyttring och ändringar
- Beställning och administration av digitala körjournaler
- Hantering av däckbeställning


Då vi är ett aktivt företag med fokus på hälsa och välmående har du en viktig roll som hälsopromotör där du självständigt ansvarar för att samordna hälsorelaterade evenemang för koncernens alla bolag. Du har budgetansvar för uppdraget.

Dina huvudsakliga uppgifter avseende hälsopromotion

- Samordna, planera och administrera event för våra medarbetare
- Säkerställer att eventen levereras med hög kvalité
- Kontakt med Serneke IF, våra hälsoambassadörer och diverse leverantörer
- Hälsorelaterade föreläsningar inom organisationen


Du rapporterar till gruppchef för lön och ingår i en grupp om sju medarbetare inom lön och HR-administration.

Din profil

Du har en eftergymnasial utbildning inom HR och minst tre års erfarenhet av att ha arbetat som HR-administratör, gärna inom vagnpark.

Har du även utbildning inom hälsopromotion, arbetat med hälsa och träning ser vi detta som meriterande.

Du är en duktig administratör och du har goda kunskaper i Officepaketet och Excel. Har du arbetat i Catalyst samt självständigt drivit förbättringsarbeten är detta ett stort plus. Som du märker är detta en bred roll med ett annorlunda fokus för en HR-administratör men med stora möjligheter att påverka din och dina kollegors vardag till det bättre.

Vi söker dig som ser det som självklart att jobba med ständiga förbättringar. Att du är van att ta ansvar för dina uppgifter och strukturera upp din arbetsdag samt föra processer framåt.

Rollen innefattar många kontaktytor så du behöver vara bra på att skapa och underhålla relationer. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar.

Tjänsten är ett vikariat då vår kollega går på föräldraledighet, med start så snart som möjligt och sträcker sig till och med mars 2024 med chans till förlängning.

Vi erbjuder

När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.

Information och ansökan

Om du har frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till vår gruppchef för lön Ida Claesson, ida.claesson@serneke.se , 031- 712 97 09 eller till rekryteringsspecialist Kajsa Larsson, kajsa.larsson@serneke.se , 070- 083 16 45.

Är tjänsten något för dig? Ansök genom att bifoga CV eller din Linkedin-profil. Sista ansökningsdag är 14 april 2022, men sök redan idag då urval sker löpande.

Vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater.

Om Serneke

Serneke är en växande koncern med ett konkurrenskraftigt helhetserbjudande inom entreprenad och projektutveckling. Vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen. Nästa generation är vårt löfte till våra kunder. Och världen. Hela Serneke inkapslat i en enda mening. Som nästa generation byggkoncern utmanar vi branschen, engagerar samtiden och inspirerar framtiden.

Koncernen grundades 2002 och Serneke Group driver idag verksamhet i tre affärsområden; Serneke Sverige, Serneke Invest och Serneke International. Företagets verksamhet finns främst i Sverige i regionerna Väst, Öst, Syd, Mitt och Norr. I regionerna finns vårt erbjudande av tjänster inom bygg, anläggning och projektutveckling. Vi är cirka 1 200 medarbetare och med platskontor på 20 orter i landet bygger och projekterar vi runt hela Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

Celie Weinhöfer
+46 70 431 50 50
Linnéa Mattsson
0736876240
Jeanette Britan

Karina Andersson
0728556377

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Serneke
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2022
  • Ansök senast: 14 april 2022

Besöksadress

Nitgatan 6 , Alingsås
None

Postadress

Nitgatan 6
Alingsås, 44138

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024