HR-administratör

HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
I rollen som HR-administratör har du en viktig del i vårt HR-arbete genom att aktivt arbeta tvärfunktionellt med företagets olika avdelningar och intressenter. HR-administratörens uppdrag är att stödja HR-chefen med diverse administration avseende avdelningens processer – t ex rekrytering och onboarding, kompetensutvecklings- och utbildningsadministration, rehabilitering samt avslut. Du kommer att få vara drivande i företagets hälsosatsning. Uppdraget är vidare att bistå VD med diverse administration. Du kommer att få samarbeta med en kollega på HR-avdelningen och rapportera till HR-chef.
Vem är du?
Vi söker dig som har akademisk examen inom personalvetarprogrammet eller motsvarande. Det är meriterande om du har erfarenhet av HR-arbete eller annan administration, men det viktiga är din vilja till att vara med och bidra hos oss.
Det är ett krav att du har god muntlig och skriftlig förmåga i svenska och engelska eftersom du kommer att kommunicera med flera funktioner inom företaget.
För att trivas i denna roll ser vi att du är intresserad av människor, har god kunskap inom sociala medier, grundläggande datakunskap och har en mycket god administrativ förmåga.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper såsom att du är noggrann och strukturerad, är socialt kompetent med förmåga att samverka med andra individer på ett sätt som innebär att god kommunikation upprätthålls samt är ansvarskännande.
Din ansökan skickar du till ulrika.scherberg@akersrolls.com senast den 1 maj 2022. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Välkommen med din ansökan!
Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster: Åkers Sweden AB gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Om Åkers Sweden AB
Åkers Sweden AB är ett dotterbolag till Union Electric Steel Corporation, som är en ledande tillverkare av smidda och gjutna valsar för världens stål- och metallindustri och tillsammans säljer vi valsar under varumärket Union Electric Åkers. Åkers Sweden AB har cirka 190 anställda och vi har vår produktionsanläggning i Åkers Styckebruk, som ligger i Strängnäs kommun ca 75 km från Stockholm. Åkers Sweden AB producerar ett brett sortiment av gjutna valsar varav merparten går på export. Vi befinner oss nu i en spännande fas och bygger vår organisation för framtidens behov.
Om Union Electric Steel Corporation
Union Electric Steel Corporation är en ledande tillverkare av smidda och gjutna valsar för världens stål- och metallindustri. Bolaget tillverkar även göt- och smidesprodukter till olja- och gas, aluminium- och plastindustrin. Union Electric Steel Corporation har produktionsanläggningar i Storbritannien, Sverige, Slovenien och Kina. Koncernens huvudkontor ligger i Carnegie, Pennsylvania, USA. Union Electric Steel Corporation är ett dotterbolag till Ampco-Pittsburgh Corporation. http://www.uniones.com

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-Officer Mikael Andersson
0159-32284
UH chef Peter Kjäll
0159-32232

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åkers Sweden AB Åkers Styckebruk
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 2 maj 2022

Besöksadress

Bruksallén
Åkers Styckebruk

Postadress

None
Åkers Styckebruk, 64750

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024