HR-administratör

HR-administratör

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

HR-avdelningen i Mölndals stad består av HR-enheten, löneenheten och vikarieenheten. Avdelningen leds av vår HR-chef och totalt är vi cirka 50 medarbetare vars uppgift är att bidra till en välfungerande organisation för våra verksamheters bästa och att arbeta aktivt för att vara Bästa möjliga HR-avdelning. Nu söker vi dig som vill förstärka vårt härliga team!



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en vikarierande HR-administratör till vår HR-enhet som tillsammans med oss vill bidra till ett HR-arbete i framkant. Enheten ansvarar för att driva HR-arbetet i staden och är en naturlig och tillgänglig samarbetspartner till stadens chefer. Vid enheten arbetar 22 medarbetare och nu behöver vi förstärka med en HR-administratör för en tidsbegränsad anställning fram till 2022-12-31.

Vi erbjuder ett brett och spännande uppdrag som spänner över hela HR-området. I rollen utgör du ett administrativt stöd i vårt löneöversynsarbete där du stöttar stadens förhandlingsansvarige samt HR-konsulter i processen genom att bland annat ta fram underlag och statistik samt skriva protokoll. Du kommer också arbeta med övrig personaladministration i vårt HR-arbete så som hantering av företrädesrätt och rekryteringsadministration.

Övriga arbetsuppgifter:
• Administrativ hantering av anställningar med företrädesrätt eller som är på väg att konverteras
• Ta fram och lämna ut löneuppgifter vid förfrågningar
• Ingå i LAS-nätverk inom Göteborgsregionen (GR)
• Ta fram statistik, uppgifter och underlag i löneöversynsarbetet
• Boka in överläggningar och avstämningar med fackliga ombud vid löneöversyn
• Bistå i arbetet med lönekartläggning
• Skriva protokoll vid löneöversyn och andra förhandlingar


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom personalområdet eller HR-utbildning på YH-nivå. Du har erfarenhet av personaladministrativt arbete och det är meriterande om du erfarenhet av arbete med löneöversyn.

Som person har du en god förmåga att arbeta serviceinriktat och med stor flexibilitet. Vi ser också att du är noggrann och har en god förmåga att arbeta strukturerat och på ett självständigt sätt. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi arbetar i ett härligt gäng för bästa möjliga HR-arbete. Välkommen med din ansökan!




ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Anund
031-3152014
Benny Lindholm, Vision
070-4677779
Enhetschef Agneta Wagner
031-315 17 73
Enhetschef Lars-Gunnar Olsson

Bemanningsplanerare Helena Anund
031-3152014
HR-chef Maria Bergman
031-3151778
Annika Håkansson, SACO
031-27 37 01
Monica Karlsson, TCO
0704-677050
Lena Sohlberg, Kommunal
031-27 10 81
Bemanningsplanerare Heli Forsberg
031-3152014

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mölndals stad, HR-avdelningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2022
  • Ansök senast: 11 maj 2022

Besöksadress

Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
Mölndal, 43182

Liknande jobb


25 november 2024

HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024