HR-administratör

HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Till en av våra kunder söker vi nu en HR-Administratör. Uppdraget är en fantastisk möjlighet för dig som vill arbete brett med HR-frågor i en modern, internationell och framåtsträvande miljö. Samt för dig som vill vara med och utveckla en HR-organisations arbetsprocesser och rutiner.

Det här är inledningsvis ett uppdrag via Unik Resurs med start så snart som möjligt fram till och med årsskiftet.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I det här uppdraget tillhör du ett av verksamhetens HR-team och du arbetar bland annat med generell administration kring lönerelaterade underlag, personalförändringar i HR system, anställningskontrakt och andra dokument, utbildning, personalstatistik samt övrigt löpande HR-arbete. Du kommer också arbeta med att driva förändrings- och förbättringsarbete inom olika HR-områden. Du kommer bland annat att:
- Guida chefer och medarbetare i diverse HR system
- Administrativ hantering av anställningar
- Supporta anställda i deras anställningsformer, kring kollektivavtalen, tider, lön tillägg etc.
- Ta fram statistik, uppgifter och underlag från HR system
- Supporta chefer i HR processer

Din profil

Vi söker dig som har gymnasieexamen och gärna eftergymnasial examen inom exempelvis HR, ekonomi eller liknande. Du har arbetslivserfarenhet av att ha arbetat i liknande roll tidigare inom HR eller personaladministration. Du har god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska samt engelska. Du är kunnig i och intresserad av att arbeta i olika HR- och övriga system samt har god kunskap inom Officepaketet, specifikt Excel. Som person är du mycket strukturerad och har ett sinne för detaljer då det är av stor vikt att du kan hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Du är nyfiken, initiativtagande och öppen för förändring. Då du är del av en serviceorganisation är du lösningsorienterad och har du en god kommunikativ förmåga.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare;

Elin Alm och nås på 076-945 34 35 eller på elin.alm@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2022
  • Ansök senast: 11 maj 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024