HR Administratör

HR Administratör

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.



Beskrivning
Skarpnäcks stadsdelsförvaltning ger stöd och service till invånare i Hammarbyhöjden, Bagarmossen, Kärrtorp, Björkhagen och Skarpnäck.

Verksamheterna präglas av närhet och samarbete och har ca 850 medarbetare samt 45 chefer. På avdelningen för HR och kansli finns ett HR-team som består av två HR-konsulter, en HR-administratör och chef.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

- ge stöd till chefer och administratörer i frågor som rör avtal och villkor, personaladministrativa och personalsociala frågor
- ansvara för behörigheter och hantering av uppgifter i olika HR-system
- hantera personalunderlag och personalarkiv
- arbeta med personalstatistik och internkontroll
- arbeta med utveckling av HR tillsammans med kollegor i förvaltningen eller i staden

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- gymnasieexamen
- några års erfarenhet av personaladministrativt arbete inom offentlig verksamhet
- erfarenhet av arbete med avtal och villkor
- vana att hantera uppgifter och behörigheter i olika HR-system

Det är meriterande om du har:

- eftergymnasial utbildning inom personaladministration/lön/HR
- erfarenhet av liknande arbete i Stockholms stad

Dina personliga egenskaper

Som person har du ett lyhört och lösningsorienterat förhållningssätt i kommunikation och samarbete med andra. Du trivs med hög grad av service, tillgänglighet och har ett gott bemötande. Du är noggrann, arbetar strukturerat och trivs att arbeta såväl självständigt som i team. Då du hanterar känslig information är det viktigt att du har integritet.

Övrigt
Vi erbjuder:

- ett omväxlande och självständigt jobb bland kunniga och trevliga kollegor
- en arbetsplats med ett aktivt medarbetarskap och ett närvarande ledarskap
- möjligheter att samarbeta, lära nytt och utvecklas
- flextid, möjlighet till semesterväxling och friskvårdsförmåner

Välkommen med din ansökan så snart möjligt! Vi kan komma att påbörja intervjuer under annonseringstiden.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Victoria Callenmark
0850812564
Helen Littzell
0850815030
Victoria Callenmark
08-508 150 14
Susanna Nytell
08-508 150 29

Sammanfattning

Besöksadress

Björkhagsplan 6
None

Postadress

Björkhagsplan 6
Johanneshov, 12117

Liknande jobb


27 november 2024

Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024