HR-administratör

HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en intressant forskningsmiljö på Karolinska Institutet som HR-administratör har vi uppdraget för dig.

Om tjänsten
Karolinska Institutet behöver nu en HR-administratör för att förstärka och avlasta deras HR-funktion från slutet av juni och fram till årsskiftet med eventuell förlängning i ca 3 månader. Tjänsten är på heltid.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetet är huvudsakligen operativt och du kommer att arbeta brett med administrativa uppgifter inom många områden. I uppgifterna ingår bl a systemrelaterade ärenden, administration kring rekrytering och handläggning av anställningsärenden och hantering av anställnings- och stipendieavtal. Andra arbetsuppgifter är löpande uppföljningar av tidsbegränsade anställningar, administration i lönesystemet Primula, ta fram lönestatistik och underlag samt övrig personaladministration såsom arbete med digitalt HR-arkiv.

Vem är du?
Du har en högskoleutbildning inom PA och har något års arbetslivserfarenhet inom HR. Erfarenhet av arbete vid universitet eller annat statligt arbete är meriterande men inget krav. Som person är du positiv, ödmjuk och bra på att kommunicera och samarbeta. Du har också ett lösningsorienterat fokus och stor integritet. Du är också bra på att planera, prioritera och organisera ditt arbete på ett flexibelt sätt. Viktiga egenskaper för att trivas i rollen är ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Du har mycket goda datakunskaper och meriterande om du har kunskaper i Primula och Vabi. Du arbetar i en internationell miljö så det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift.

Om verksamheten
Våra kunder inom hr är attraktiva arbetsgivare som letar efter högskoleutbildade personalvetare. Med en bredd över hela hr-området - allt från personalchefer och hr-specialister till rekryteringskonsulter och personaladministratörer - kan vi hitta en tjänst där du kan påverka din arbetssituation och nå ditt drömjobb.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 1 juni 2022
  • Ansök senast: 14 juni 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024