OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens tjänstepensionsverk, SPV, är en av Sveriges största leverantörer av pensionstjänster. Vi hanterar tjänstepensioner och försäkringar åt arbetsgivare på det statliga området och har över 1 100 000 kunder – både statligt anställda, före detta statligt anställda och pensionärer. Vårt kontor ligger i Sundsvall.
Var med oss och skapa samhällsnytta. Vi är en myndighet som vill göra tjänstepension enkelt för alla som är eller har varit statligt anställda. Vårt fokus är våra kunder, handlingskraft och nytänkande. Att jobba tillsammans i hela organisationen tror vi är en viktig nyckel för att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Det ger ju också en härlig gemenskap.
Enhet HR:s ansvarsområde är främst att tillhandahålla ett kvalificerat stöd för att utveckla SPV som en attraktiv arbetsgivare, stödja organisationen i kompetensförsörjning, vidmakthålla en god arbetsgivarpolitik samt säkra att SPV följer all förekommande lagstiftning inom personalområdet.
Enheten stödjer ledningen i kulturutveckling och följer upp chefernas personalansvar. I uppdraget ingår att tillhandahålla ett effektivt och kvalitetssäkrat verksamhetsstöd inom personalområdet som bidrar till utvecklingen av myndigheten. Inom enheten finns även vaktmästarservice samt ansvar för miljöledning och fastighetsfrågor.
Nu söker vi en HR-administratör till enhet HR.
ARBETSUPPGIFTER
Som HR-administratör på SPV kommer du att tillhöra vårt härliga HR-gäng. Tillsammans stöttar vi SPV:s chefer och medarbetare. Våra löner körs av Statens Servicecenter i lönesystemet Primula.
I din roll som HR-administratör får du en bred administrativ roll med fokus på HR- och löneadministration. Bland annat ingår följande arbetsuppgifter:
• Vara den viktiga och aktiva länken mellan SPV och Statens Servicecenter.
• Registrera löne- och behörighetsrelaterade ärenden till Statens Servicecenter samt viss registrering direkt i lönesystemet Primula.
• Ha rollen produktägare för lönesystemet Primula.
• Följa upp och hantera fakturor efter lönekörning.
• Arbeta med ständiga förbättringar i våra HR- och löneadministrativa processer.
• Administrera NOR (Nit- och Redlighet i statens tjänst).
• Viss rekryterings- och anställningsadministration.
• Stötta chefer och medarbetare kring personaladministration.
• Uppdatera vårt intranät och övrig HR-administration.
KVALIFIKATIONER
Du har en relevant akademisk utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig samt talar och skriver flytande svenska. Du har goda kunskaper i Officepaketet och har lätt för att lära dig nya system.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av att arbeta administrativt med HR-frågor, lön eller pension
• erfarenhet av att tolka kollektivavtal.
För att lyckas i det här uppdraget är dina personliga egenskaper mycket viktiga och vi kommer att lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen.
Du som person:
• sprider positiv energi och har en naturlig fallenhet för god service
• är en relationsskapande lagspelare
• har ett brinnande intresse för HR-administration
• är ansvarstagande, strukturerad och självgående
• är nyfiken och problemlösande
• har stenkoll på detaljer och är mån om att skapa och utveckla rutiner för att få saker att fungera
• är ett föredöme i beteende och förhållningssätt utifrån SPV:s gemensamma värderingar.
Det kan bli aktuellt med personlighets- och logiska tester i den här rekryteringen.
ÖVRIGT
Hos oss blir du varmt välkomnad. Här jobbar 250 engagerade personer och vi tycker det är viktigt att du trivs hos oss. Vi är öppna för nya idéer, vår omvärld och mot varandra. Och vi gillar att testa nytt och har ett starkt driv framåt.
Vi ser rekrytering som en långsiktig investering och tycker det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har balans i livet och ges möjlighet att utveckla dina talanger.
Vi jobbar på en flexibel arbetsplats, både i härliga lokaler och med möjlighet till distansarbete upp till halvtid. I SPV-huset rekommenderar vi en pingismatch i vår vinterträdgård eller varför inte en stund i vårt fräscha gym. Dessutom har vi olika friskvårdsaktiviteter du kan delta i - det finns något för alla. Vi strävar efter mångfald och att ha ett inkluderande synsätt på alla nivåer i organisationen.
Mer information om oss som arbetsgivare och de anställningsförmåner du erbjuds finns under Jobba hos oss på spv.se.
Under semestertider kan det vara svårare att nå oss kontaktpersoner. Pröva först att ringa den kontaktperson du vill prata med, får du inte svar kan du mejla kontaktpersonen så återkommer vi så snabbt som möjligt.
Vi avsäger oss vänligen men bestämt, alla erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Jonsson
Johanna Mattsson
060-18 76 30
Susanne Nauclér
060- 18 77 41
Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Pierre Ulming
ST Daniel Granath
060- 18 75 45
SACO Carolina Tostar
060-18 76 02
Seko Kari Jokinen
060-18 77 62
Sektionschef Veronica Söderberg
060- 18 77 78
Saco-S Peder Bergsten
060-18 75 75