OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Assignment description
För vår kund söker vi en HR administratör.
Övergripande beskrivning
Som HR administratör arbetar du främst inom administration, personaladministration, systemadministrativa uppgifter och löneadministration. Du ger även våra medarbetare och chefer inom vår kunds verksamhet rätt support och stöd i HR relaterade frågor, genom ex. mail samt telefon.
Du ingår i ett team av 9 personer innefattande lönespecialister, processutvecklare och systemförvaltare och chef för HR Service Center. Dina arbetsuppgifter varierar mellan det dagliga operativa och det mer långsiktiga utvecklande inom personaladministrativa processer kopplat till administration, system såsom HR- och lönesystem, samt förberedande lönebearbetning.
Mandat & befogenheter
Du förväntas delta i förbättringsåtgärder inom administrativa processer genom att delta i utveckling och projekt som rör administration, HR relaterade systemen, lönesystem samt avtalsskrivning/signering system.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbeta med systemadministrativa arbetsuppgifter i tidrapporterings-, HR och lönesystem
Ta fram information, statistik och rapporter
Granska, godkänna och administrera reseräkningar
Ge support och service till medarbetare och chefer i upparbetade kanaler
Administrera och upprätta anställningsavtal och bifogade bilagor i upparbetar kanaler
Samarbeta med HR och andra funktioner för att uppnå satta mål i HR verksamhetsplanen
Utveckla och delta i förbättring av personaladministrativa processer, löneprocesser samt administrativa processer.
Delta i utveckling och förbättring av HR Services verksamhet inom lön, HR support, HR Statistik, samt HR- & lönesystem.
Samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen eller på företaget.
Erfarenhet
För tjänsten krävs gymnasialutbildning inriktning inom ekonomi/löneadministration eller annan utbildning som bedöms likvärdig.
Du har gärna tidigare erfarenhet av löneadministration.
Erfarenhet av att möta både chefer och medarbetare i olika personalrelaterade situationer och supportera i olika kanaler så som mail, telefon, sociala medier men även virtuella och fysiska möten.
Van systemanvändare av HR system och lönesystem, e-signeringssystem samt Officepaketet.
Skallkrav
Minst 3 års erfarenhet av liknande arbete och ansvar.
Svenska och engelska i tal och skrift.
Egenskaper
Som person är det av stor vikt att du är strukturerad, uppmärksam på detaljer, lösningsorienterad samt ger en god service. Du är lyhörd och har en förmåga att sätta dig in i verksamhetens behov och förutsättningar.
Du är van vid att arbeta självständigt och har förmågan att prioritera, driva och slutföra uppdrag på ett systematiskt sätt. Du måste även har mycket god samarbetsförmåga och är duktig på att skapa förtroendefulla relationer med så väl interna team, funktioner och samarbetspartner som externa.
Vid ansökan efterfrågas
- Uppdaterat CV på svenska
Kontaktpersoner på detta företaget
Elin Gheljai
0737269816
Jenny Frank
0728-560153
Elin Gheljai