OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss i den moderna kurorten Ronneby kan du bli delaktig i utvecklingen av ett hållbart samhälle med människan i fokus. Ronneby kommun har ca 30 000 invånare och ligger attraktivt mellan hav och skog. Vi har bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.
Inom kommunen jobbar ca 2 500 anställda för att ge bästa möjliga service till våra invånare, besökare och företagare. Vill du bli en av oss?
ARBETSUPPGIFTER
Personalenheten söker en visstidsanställd HR-administratör som vill vara med i vår utvecklingsresa där rollen är inriktad på det operativa HR-arbetet och att ge stöd. Vi jobbar aktivt med digitalisering och ständiga förbättringar och vill testa uppdraget som HR-administratör; en roll som du kommer få vara med och utveckla.
Som HR-administratör arbetar du huvudsakligen operativt och du kommer arbeta brett med administrativa uppgifter inom personalområdet.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Stödja och vägleda chefer och medarbetare i våra system och andra frågor som rör anställning, lön och andra ersättningar
• Samordna, administrera och assistera i HR-relaterade frågor
• Framtagning av statistik- och uppföljningsunderlag.
• Publicering av rekryteringsärenden och ev. stöd i delar av rekryteringsprocessen
• Vara ett operativt stöd till dina kollegor inom HR och lön
• Kommunicera ut nyheter, förändringar och vad som är på gång i våra stödsystem och guider.
• Vara delaktig i utvecklande av HR-aktiviteter och processer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Slutförd utbildning på högskola/universitet till personalvetare, men som ännu inte börjat jobba inom HR-området och ser att ett operativt arbete inom HR lockar. Du är antingen nyexaminerad eller så har du slutfört utbildningen för en tid sedan och därefter arbetat med administrativa uppgifter eller
• Slutförd yrkeshögskoleutbildning inom HR, utbildning till certifierad HR-koordinator eller annan utbildning inom HR-området som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Mycket god administrativ förmåga, datorvana och god förmåga att lära dig arbeta i nya systemstöd.
Det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete inom HR- och/eller lön, gärna inom kommun eller region.
• Erfarenhet av att arbeta med förändrat arbetssätt och digitalisering.
• Kompetens inom lag och avtal inom arbetsrätt, arbetsmiljö och lön.
Vidare ska du ha förmåga att:
• Ta ansvar för att dina arbetsuppgifter planeras, organiseras och genomförs på ett effektivt sätt och med god kvalitet.
• Ta till dig kunskap och omvandla till kompetens.
• Kommunicera väl på svenska i tal och skrift.
• Ge god service, vara serviceinriktad och engagerad både via telefon och dator.
• Kunna samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens och organisationens arbetsklimat.
Du kommer att arbeta i olika IT-system och därför är det viktigt att du tycker om att arbeta i olika system och har systemvana. Erfarenhet av arbete i personal- och lönesystem är önskvärt, gärna Visma.
• För att trivas i uppdraget behöver du tycka om att ha varierande arbetsuppgifter, att vara spindeln i nätet samt stödja såväl chefer som medarbetare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ronneby kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande vill vi att du ansöker via den digitala länken.
Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.