OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholms konstnärliga högskola (SKH) utbildar och forskar inom cirkus, dans, danspedagogik, film, media, opera, scenkonst och skådespeleri. Genom banbrytande utbildning och forskning vill vi stärka konstens kraft och förmåga att möta samhällets utmaningar.
Vill du bidra till en attraktiv studie-, forsknings- och arbetsmiljö? Hos oss blir du en viktig del i en miljö där vi genom nyskapande arenor för morgondagens tongivande konstnärer, forskare och pedagoger bidrar på konstnärlig grund till en aktiv dialog med det omgivande samhället. Gemensamt bär vi en kultur med en stark vi-känsla som utmärks av ansvar, tillit och engagemang.
Välkommen att söka anställning som HR-administratör
Har du precis börjat din karriär inom HR och söker en ny utmaning? Vill du vara med och komplettera och fortsätta utveckla en HR-avdelning med lång erfarenhet i en spännande högskoleverksamhet? Då kan du vara den vi söker som vår HR-administratör.
Som HR-administratör ingår du i högskolans HR-avdelning. Avdelningen arbetar med hela kompetensförsörjningsprocessen; rekrytera, utveckla, behålla och avveckla och ger löpande stöd till högskolans ledning, institutioner och avdelningar. Vårt team består i dag av sex medarbetare som tillsammans arbetar med vårt gemensamma uppdrag; att SKH är en bra arbetsgivare – en arbetsgivare med motiverade och engagerade medarbetare som tillsammans arbetar med utgångspunkt i vår vision, vår strategi och våra mål.
Konkret arbetar vi bland annat med högskolans kompetensförsörjning och utveckling, arbetsmiljö och hantering av löner. Vi söker dig som är i början av din HR-karriär och vill utvecklas i en bred och varierande HR-roll.
Arbetsuppgifter
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att stödja våra chefer med tidsbegränsade anställningar. Det innebär att hålla sig uppdaterad med gällande regelverk, rådgivning till chefer, bevakning och utredning av anställnings-/LAS-tider samt upprätta avtal för tidsbegränsat anställda. Arbetsuppgifterna kan komma att utvecklas till andra områden beroende på din kompetens och intresse.
Du förväntas såväl arbeta självständigt som i nära samarbete med övriga medarbetare inom avdelningen, liksom nära verksamhetens chefer och andra som hanterar avtalsfrågor i organisationen. Arbetsuppgifterna är varierande och spänner brett över HR-området. Bland annat kommer du arbeta med:
• HR-administration t.ex. timersättningar, reseräkningar, rekryteringshandläggning, avtal m.m.
• Konsultativt stöd till chefer i frågor som rör t.ex. timanställningar och rekrytering av timanställda.
• Vara uppdaterad om regelverk (lagar, förordningar och kollektivavtal).
• Vara uppdaterad på rutiner och processer inom HR-området.
• Övriga administrativa uppgifter och deltagande i olika arbetsgrupper inom HR-området.
• Bidra till högskolans utveckling inom ditt område/dina områden.
Önskvärda kvalifikationer
• Universitets- eller högskoleexamen inom HR-området eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Aktuell arbetslivserfarenhet inom HR eller arbete med jämförbar serviceinriktning.
• Aktuell erfarenhet av att arbeta i olika digitala miljöer då du kommer att arbeta i flera olika administrativa system, som kontinuerligt förändras.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.
Dina egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du behöver vara en lagspelare med god förmåga att samverka med andra, samtidigt som du har förmåga att självständigt driva och ta ansvar för dina egna arbetsuppgifter och ansvarsområden. Du trivs med att arbeta efter givna processer och rutiner, men kan anpassa dig till olika situationer. Du tar ansvar för din uppgift och strukturerar samt driver frågor på ett bra sätt. Allt med utgångspunkt att skapa en så bra lösning som möjligt för alla inblandade.
Som person är du trygg, stabil och har god självinsikt. Det är viktigt att du är prestigelös och flexibel då rollen är bred och du behöver kunna ta dig an alla uppgifter – högt som lågt, ibland med kort framförhållning. Du är lyhörd för verksamhetens behov samt har en god kommunikationsförmåga och kan pedagogiskt kommunicera anpassat till målgruppen.
Om anställningen
Anställningen är på heltid och tidsbegränsad 12 månader med tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan senast den 20 0ktober 2022!
Du registrerar din ansökan och laddar upp dokument i vårt rekryteringssystem. I korthet ska ansökan innehålla meritförteckning (CV och personligt brev) med kopior på handlingar du vill styrka meritförteckningen med.
Eventuella bilagor du vill åberopa som inte kan skickas via vårt rekryteringssystem skickas till Stockholms konstnärliga högskola, Box 24045, 104 50 Stockholm, märkt med diarienummer 2022/709/2.2.1
Fackliga företrädare: https://www.uniarts.se/om-skh/jobba-pa-skh/p-org
För denna rekrytering har vi gjort vårt annonsval och vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare, rekryteringsbyråer eller motsvarande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Stafbom, chef utbildningsadministrativa avd
08 - 494 00 289
Olof Halldin, bibliotekschef
08-494 00 531
Personalhandläggare Martin Arleskär
0849400808
0769400808
Forskningsledare Rolf Hughes
08 - 494 00 311
Jan-Erik Sahlberg, avdelningschef
08 - 494 00 296
Martin Arleskär, personalhandläggare
08 - 494 00 808
Maria Hedman Hvitfeldt
08 494 00 607
Beata Alving, prefekt
08 - 494 00 821
Maria Hedman Hvitfeldt prefekt
08 494 00 607
Beata Alving, prefekt
08-494 00 821