HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen Östergötland är en modern myndighet som arbetar med samhällsutveckling i hela länet. Vi får våra uppdrag från regeringen och har många kontakter med myndigheter, kommuner och andra intressenter. Som medarbetare hos oss får du ta ansvar, fatta beslut och driva utveckling tillsammans med skickliga kollegor inom många olika yrkesområden.



ARBETSUPPGIFTER
HR-funktionen har en central roll i myndighetens arbete och har som uppgift att ge stöd till chefer och medarbetare så att vi tillsammans når verksamhetens mål.

Vårt arbete innebär såväl traditionellt HR-arbete som mer strategiska uppgifter som
- Kompetensförsörjning; rekrytering, kompetensutveckling och avveckling
- Utveckling av ledarskap, chefsstöd och medarbetarskap
- Organisations- och verksamhetsutveckling
- Hälsofrämjande och rehabiliterande arbete
- Lönebildning
- Samverkan, arbetsrätt och avtalstolkning
- Arbetsmiljöfrågor


Som HR-administratör arbetar du med varierade personaluppgifter. Länsstyrelsen anställer många nya medarbetare och du kommer därför också att arbeta i rekryteringsprocessen. Du är ansvarig för personalrelaterad information och kommunikation på vårt intranät och kommer att arbeta nära Länsstyrelsens kommunikationsgrupp.


KVALIFIKATIONER
Vi söker en person som är utåtriktad, initiativrik och har hög grad av personlig integritet. Ditt arbete ska präglas av handlingskraft och helhetssyn där både arbetsgivarens och arbetstagarens perspektiv har sin givna plats. Utbildning och arbete inom HR är meriterande, liksom erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering. Du ska vara bekväm i att hantera olika IT-system och det är meriterande om du har arbetat i Aditro Recruit och Agresso.
Du är en bra skribent, kan kommunicera via sociala medier och formulera budskap på ett kort, enkelt och tydligt sätt. Vi ställer höga krav på personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi erbjuder dig en arbetsplats fylld av kunskap. Hos oss får du omväxlande arbetsuppgifter och god gemenskap. Vi är en växande länsstyrelse med bra arbetsmiljö och en HR-funktion med framåtanda. Anställningen är ett vikariat året ut med tillträde snarast.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomidirektör Ingemar Strandmer
010-223 52 34
SACO Pontus Karlbom
010-223 52 82
ST Sofia Meyrold
010-223 52 96
Enhetschef Karin Sigvardsson
010-223 54 25
Funktionschef Elin Iseskog
010-223 54 31
HR-chef Ylva Jacobsson
010-2235245
Funktionschef Maria Taberman
010-223 53 76
Naturvårdshandläggare Nicklas Jansson
010-223 53 90
Enhetschef Madeleine Sjöberg Söderstedt
010-22 35 292
Receptionistansvarig Camilla Gyllström
010-223 52 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Östergötland Linköping
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde augusti 2016., upphör: 2016-12-31 .
  • Publicerat: 12 maj 2016

Besöksadress

Östgötagatan 3 Linköping
None

Postadress

Östgötagatan 3
Linköping, 58186

Liknande jobb


HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024

HR Konsult

HR Konsult

21 november 2024