OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Karolinskas HR Servicecenter
Sjukvård
Har du ett genuint intresse för administration och service samtidigt som du tycker om ett tätt samarbete med andra i en omvärld som ständigt förändras? Då är det här en mycket spännande roll med både möjligheter och utmaningar för dig!
HR Servicecenter består av 50 medarbetare och stödjer verksamhetens 700 chefer med frågor inom anställning, rekrytering och lön. Inom servicecentret finns enheten för HR Generell bestående av 11 professionella medarbetare. Vi är en grupp positiva och engagerade medarbetare som har hög kompetens.
Du kommer att vara en del av HR Servicecenter Generell som idag har uppdraget att bistå Karolinskas verksamheters chefer i frågor som anställningsservice, administration av ärenden som ligger inom ramen för våra avtal och kollektivavtal, HR Generell har också funktionen att vara en administrativt stödjande funktion till HR avdelningen avseende uppdatering av Intranät, arkiveringar, kursadministration, avgångsenkäter, hedersbelöningar och administrativt stöd inom arbetsmarknadspolitiska insatser samt sammankallande för bedömningsgrupper av läkares och sjuksköterskors kompetens.
Din arbetsplats är förlagd till både Huddinge och Solna.
Arbetsuppgifter:
Tyngdpunkten i rollen som HR administratör är att arbeta inom området anställningsservice där vi stöttar verksamhetens chefer i sitt dagliga arbete. Du kommer även att vara delansvarig i något av enhetens övriga områden. Utöver våra arbetsområden är du en del i uppbyggnaden av ett professionellt och samarbetsinriktat servicecenter där vår kund, chef och HR är våra kravställare. Vi sätter stort värde på att du har förmåga och intresse av att kontinuerligt utvärdera och utveckla våra administrativa rutiner och processer. Även andra uppgifter inom HR kan komma att ingå i rollen. Arbetet innebär många kontakter med chefer och medarbetare i organisationen.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en administrativ utbildningsbakgrund eller annan bakgrund inom HR frågor, gärna med inriktning PA/Lön och erfarenhet av personaladministrativt arbete. Eftersom vi arbetar i många olika system och i excel så är det viktigt att du har god datavana och är orädd inför nya system. Erfarenhet av Heroma är meriterande.
Personliga egenskaper:
Du är en person som har god servicekänsla, är noggrann och strukturerad, har hög integritet och lätt för att samarbeta och skapa kontakt med andra.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. <b>Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.</b>