HR Administratör

HR Administratör

Arbetsbeskrivning

Som HR Administratör kommer du ge stöd till alla chefer och medarbetare till kundens alla Sverige kontor. Som en av kundens HR-administratörer på rekryteringsavdelningen erbjuds du ett jobb där varje dag är full av service och administrativt arbete. Du kommer att ingå i kundens mycket skickliga och professionella rekryteringsteam.

Du är en nyckelspelare i alla rekryteringsprocesser. I denna roll kommer du att stötta och samarbeta nära med kundens rekryterare och ge service och administrativt stöd från början till slut och vara den första kontaktpunkten för både rekryterare och kandidater. Du kommer även ha ett nära samarbete med andra HR-kollegor samt andra stödfunktioner.

Kortfattade arbetsuppgifter:

Publicering av platsannonser på olika jobbportaler och sajter
Schemaläggning och planering av intervjuer och hantering av alla slags kontakter med kandidater samt rekryteringschefer
Support och administration relaterat till kandidatbedömningar samt bakgrundskontroller
Administration av kontrakt och initiering av onboardingaktiviteter för inhyrda kandidater
Administrera och agera på inkommande ärenden relaterade till interna förändringar utanför rekryteringsprocessen


Kompetenskrav

För att bli framgångsrik i denna mångsidiga roll behöver du vara en duktig lagspelare, driven av att leverera en hög servicenivå och ständigt sträva efter förbättringar.

Du uppskattar en fartfylld miljö och en hög nivå av interaktion i ditt dagliga arbete
Högskoleexamen i HR
Du har tidigare erfarenhet av en administrerande eller koordinerande roll i ett rekryteringsteam
Du är van att ge professionellt stöd i både skrift och tal på svenska och engelska
Det är meriterande med erfarenhet i att använda olika HR-system och verktyg


Startdatum januari 2023, visstid 6 månader med möjlighet till förlängning, på plats i kundens lokaler, distansarbete är inte möjligt, drogtest krävs innan uppdraget startas.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2022
  • Ansök senast: 11 januari 2023

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024