HR-administratör

HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Hos oss blir du en del i ett drivet team med ett starkt engagemang för att bidra till arbetsplatser där våra medarbetare trivs, mår bra, utvecklas och väljer att stanna! Tillsammans arbetar vi för att utveckla och supporta förvaltningens chefer i deras vardag både genom vårt strategiska och operativa arbete. Är du den vi söker?

ARBETSUPPGIFTER
I avvaktan på rekrytering av en HR-specialist till förvaltningen söker vi dig som kan vara ett stöd för förvaltningens HR-avdelning i diverse administrativa HR-frågor som rör exempelvis rekrytering, arbetsrätt, samverkan, lön- och lönebildning, LAS med flera.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att skriva protokoll, ta fram informationsunderlag, hjälpa till i rekryteringar, göra research, ta fram underlag vid arbetsrättsliga ärenden, diarieföra, förse verksamheter med diverse underlag såsom nyckeltal och statistik, ta fram mallar, rutiner och processer för HR etc. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Du kommer att vara en del av ett team bestående av HR-chef, sju HR-specialister, en utbildningskoordinator och en enhetschef för central bemanningsenhet. Tillsammans arbetar vi med att stötta och vara rådgivande för våra chefer samt driva utvecklingen av HR-processerna inom förvaltningen. Vi har ett konsultativt förhållningssätt.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kontinuerligt kallar sökande till intervju. Varmt välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en utbildning inom HR området från högskola alternativt yrkesutbildning. Du har goda kunskaper inom olika dataprogram såsom Excel, Word, Power point. Du är driven, nyfiken och lösningsorienterad med förmågan att planera och organisera ditt arbete, vilket innebär att du kan arbeta självständigt. Du har hög serviceförmåga och har lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Vi vill även att du har lätt för att formulera dig i tal och skrift skriva på ett klart, tydligt och välstrukturerat sätt och har förmågan att anpassa dina texter utifrån den tilltänkta målgruppen.

Dina kunskaper och erfarenheter är viktiga för oss. Hur du använder dessa är också en framgångsfaktor som vi lägger vikt vid för att förutsättningarna ska bli rätt och för att du ska trivas hos oss.


ÖVRIGT
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstad kommun, OMS Stab
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 december 2022
  • Ansök senast: 10 januari 2023

Liknande jobb


Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024