HR-administratör

HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Enheten för planering och arbetsgivarutveckling ansvarar för avdelningsövergripande stöd och samordning, arbetar med strategiska HR-frågor, intern planering, styrning och uppföljning samt leder och samordnar IT-förvaltningsobjekt HR.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på Enheten för planering och arbetsgivarutveckling arbetar du med att assistera eller ge service till HR-avdelningen samt bidra i hög utsträckning till att verksamheterna inom avdelningen fungerar effektivt. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består i administrativ koordinering av inkomna handlingar och ärenden till och inom avdelningen. Du bistår avdelningen med administrativt stöd avseende exempelvis ärendehantering, konferensbokningar, protokollskrivande, diarieföring, arkiv, lättare bokföring eller vissa kortare planerings-, koordinerings- och beredningsuppgifter som underlättar arbetet för avdelningen i stort och inom enheten för planering och arbetsgivarutvecklings uppdrag. I arbetsuppgifterna ingår även att bistå chefer på HR-avdelningen i att förbereda ärenden, boka möten, ta fram information ur databaser, samt sammanställa material. Vidare bistår du i avdelningens registrering av handlingar, arkivering samt handläggning av frågor relaterade till dokumenthantering. Du ansvarar för avdelningens posthantering, är lokal administratör för delar av avdelningens behörigheter samt utför administrativt arbete såsom upprättande/avslutande av personalakter och insortering vid Huvudkontorets personalarkiv.

I uppdraget ingår att hela tiden aktivt medverka i att vidareutveckla HR-avdelningens administrativa stöd så att detta bidrar till verksamhetsanpassat och bidrar till utveckling av avdelningens samlade stöd till verksamheten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som samarbetar bra med andra. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har vilja och förmåga att hjälpa andra. I arbetet planerar, organiserar och strukturerar du dina uppgifter på ett effektivt sätt. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. I rollen är du trygg, stabil och har självinsikt och du har förmågan att skilja på det personliga och professionella.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• En gymnasieutbildning
• Erfarenhet av administrativt arbete vid myndighet
• Erfarenhet av att använda IT som stöd i arbetet
• Erfarenhet av att arbeta i Office-paketet
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:
• Kriminalvårdserfarenhet
• Erfarenhet av diarieföring i Platina

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef, Utbildningsutvecklingssektionen Mikael Hurtig
011-496 36 18
Sektionschef. Tillgänglig v.29 Sofia Lindgren
077-22 80 800
Stf. enhetschef. Tillgänglig v. 30-31 Berit Sundvall
077-22 80 800
Stf. sektionschef. Tillgänglig v.32-33. Lena Månsson
077-22 80 800
Utbildningschef Martin Klaar
0734-442139
Förhandlingschef Susanne Svärd Elfström
011-496 32 23
Sektionschef Svante Karlsson
076-8030944
Enhetschef Ninni Valentin
077-22 80 800

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kriminalvården, HR-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 januari 2023
  • Ansök senast: 1 februari 2023

Besöksadress

Slottsgatan 78 60180 NORRKÖPING
None

Postadress

Slottsgatan 78
NORRKÖPING, 60180

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024