OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta för The Absolut Company – en del av Pernod Ricard familjen? Ett företag som genomsyras av värderingarna TAC – Together, Audacious och Committed. Together handlar om att inkludera, samarbeta och visa tillit till varandra. Audacious handlar om att vara modig, bli onödigt bra och att vara nyfiken. Committed handlar om att visa respekt, vara transparent och agera med integritet. Läs gärna mer om oss på www.theabsolutcompany.com.
HR-administratör The Absolut Company (visstid)
Just nu söker vi en HR-administratör till vårt kontor i Åhus på en visstidsanställning till 31/12 2023.
Har du ett par års erfarenhet inom HR-administration och vill arbeta inom ett dynamiskt och framgångsrikt bolag? Är du noggrann, lösningsorienterad och har en god kommunikationsförmåga? Då är detta kanske ditt nästa jobb?
Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig en roll där du kommer att ha varierande personaladministrativa uppgifter där du får en möjlighet att leverera en riktigt bra upplevelse till våra anställda samt externa kontakter!
Du har en avgörande roll för den upplevelsen och dina arbetsuppgifter kan bland annat innebära:
· Lägga in personal i och löpande uppdatera i vårt HRIS Workday
· Upprätta anställningsavtal och administrera personalakter
· Stötta i rekryteringsprocesser
· Planera och administrera repetitionsutbildningar
· Koordinera kontakter med skolor beträffande praktik-/LIA platser
· Hantera diverse rapporter och statistik
· Administrera styrande dokument för HR-funktionen i vårt interna system
· Stötta kollegor med resebokningar och reseräkningar för inrikes resor
· Koordinera hälsoprofiler och hörselkontroller med vår företagshälsovård
· Koordinera trivselaktiviteter
Din bakgrund
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom HR-området. Vidare har du några års erfarenhet av HR-administration samt en vana av att arbeta i projektteam. Erfarenhet av Workday är önskvärt.
Du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska. Det krävs goda kunskaper i Office-paketet och det är en fördel om du har lätt för att lära dig nya system.
Du som person
För att passa in i rollen krävs det att du är strukturerad, noggrann och har en god kommunikationsförmåga. Dessutom är du van vid att samarbeta med andra kollegor för att utbyta erfarenheter, utveckla, driva samt genomföra förändringar. Du tycker att det är roligt att påverka och förändra och ser gärna möjligheter att förenkla och förbättra processer och rutiner.
Det är viktigt att du är en självgående person med ett driv och en stor passion för att driva HR-frågor. Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra – Du är TAC – Together, Audacious och Committed!
Din ansökan
Om du vill arbeta med ett fantastiskt HR-team är du välkommen med din ansökan som ska innehålla CV och personligt brev snarast. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag som är 2023-03-12.
Nyfiken?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Elisabeth Gehander, HR Director Operations på elisabeth.gehander@pernod-ricard.com
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Produktionsledare Harri Tossavainen
044-288048
HR-specialist Camilla Eriksson
044-288083
Ordförande Livs Herman Nilsson
044-288166
Laboratoriechef Thomas Olsson
044-288221
HR-specialist Camilla Eriksson
044-288083
Laboratoriechef Thomas Olsson
044-288221
0708-288221
HR-specialist Camilla Eriksson
044-288083
0701-918083
Chef Supply Chain Peter Neiderud
044-288181
0709-288188