OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Kommerskollegium befinner du dig i en internationell kontext där de stora handelspolitiska frågorna blandas med konkret problemlösning för enskilda företag och individer. Vi är en myndighet under Utrikesdepartementet med expertis inom området utrikeshandel, handelspolitik och EU:s inre marknad. Vi är också Sveriges myndighet för handelsrelaterat internationellt utvecklingssamarbete. På Kommerskollegium i Stockholm arbetar drygt 90 medarbetare.
Vi söker nu en driven HR-administratör som vill arbeta i en omväxlande roll.
Som HR-administratör på Kommerskollegium ingår du i den administrativa enheten som består av ett tiotal medarbetare. Enheten har en central funktion i verksamheten och ansvarar för operativt och strategiskt stöd inom bland annat IT, säkerhet, registratur, arkiv, HR, ekonomi, upphandling, kontors- och fastighetsadministration samt juridik.
ARBETSUPPGIFTER
I tätt samarbete med HR-ansvarig arbetar du med löpande personaladministration, exempelvis som stöd under rekryteringsprocessen eller i samband med nyanställningar och avslut av anställning.
Du fungerar också som länken mellan verksamheten och Statens servicecenter och hanterar myndighetens löneadministration.
Du är ett stöd till chefer och medarbetare i frågor kring lön och lönesystemet Primula och det är du som introducerar våra nya medarbetare i personal- och löneadministrativa system. Att ta fram och granska HR-statistik är också ett ansvar du har.
Då vi är en liten enhet hjälps vi åt där det behövs och ställer upp för varandra. Andra arbetsuppgifter inom enheten kan förekomma.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en utbildning inom HR-området och erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter inom offentlig sektor. Du trivs och känner dig trygg i rollen som administratör och har erfarenhet av arbete med personal och löneadministrativa system. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av lönesystemet Primula.
Du är förtrogen med villkorsavtalen och de lagar och regelverk som rör dina ansvarsområden. Du har tagit fram och presenterat statistik från personalsystem.
Du uppskattas för ditt sätt att samarbeta och pedagogiskt förklara saker för andra. Du tar initiativ till utveckling i dina arbetsområden, är kvalitetsmedveten och utför dina arbetsuppgifter med noggrannhet och struktur.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Du ansöker genom att besvara ett antal urvalsfrågor samt bifoga ansökan och CV i rekryteringssystemet.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av att arbeta hos oss men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingrid Lindeberg
08-690 48 66
Robert Leijon (SACO)
08-690 48 00
Philip Levin (ST)
08-690 48 00
Chef för administrativa enheten Liselotte Andersson
08-690 48 55
Christopher Wingård (SACO)
08-690 48 00
Sonny Ericsson (ST)
08-690 48 00
Enhetschef Karin Eckerdal
08-690 49 35
Kristina Olofsson (ST)
08-690 48 00
Enhetschef Henrik Isakson
08-690 49 07
Enhetschef Agnès Courades Allebeck
08-690 48 46