OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi utökar vår grymma HR-funktion och söker därför en HR-administratör.
Element i Sverige består idag av ca300 medarbetare på 11 olika orter, med placering vid företagets huvudkontor i Linköping stöttar HR-funktionen samtliga chefer och medarbetare. Du blir en viktig del av vårt HR-team som idag består av HR-Manager och HR-Partner. Vår uppgift är att ansvara och driva verksamheten framåt genom strategiska HR-frågor om organisation, ledar- och medarbetarskap och kompetensförsörjning. Vi säkerställer välfungerande HR-processer genom att driva och ge stöd i frågor rörande arbetsrätt, rekrytering, anställning samt ledar- och medarbetarutveckling.
Vi strävar efter att vara en professionell och strategisk partner som ger verksamheten ett träffsäkert stöd.
Arbetsuppgifter
Som HR-administratör hos oss kommer du att arbeta med administrativa arbetsuppgifter inom hela HR-området men med tyngdpunkt på anställning och on-boarding. Du kommer ha huvudansvaret för all data i vårt HR-system samt den huvudsakliga kontaktytan mot vårt outsourcade lönekontor. Du ansvarar för att ge våra chefer och medarbetare administrativt stöd i frågor gällande t ex lön, anställningsvillkor, förmåner, tolkning av centrala och lokala kollektivavtal samt andra interna processer. Du kommer även tillsammans med HR-Partner administrera delar av rekryteringsprocessen. Du rapporterar direkt till HR-chef i Sverige. Ytterligare arbetsuppgifter som förekommer är arbete med statistik och protokoll.
Arbetet kommer att erbjuda en stor variation av arbetsuppgifter och goda möjligheter att själv planera arbetets upplägg i samarbete med dina kollegor på HR. Då vi för närvarande har stort fokus på att utveckla och tydliggöra våra processer och arbetssätt kommer du även ha en viktig roll i att tydliggöra våra administrativa rutiner inom enheten.
Du är en naturlig knytpunkt vilket innebär många kontaktytor. Förutom nära samarbete med dina kollegor på HR kommer du ha mycket kontakt med chefer och medarbetare i företaget.
Din kompetens
Vi tror att du är relativt nyexaminerad inom HR-området och redo att lära dig grunden för arbetet. Du har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot HR, alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. Rollen ställer krav på att du är strukturerad och noggrann, tar egna initiativ och självständigt driver arbetet framåt samtidigt som du är lyhörd och har förmåga att lyssna in verksamhetens behov. Du trivs med att ge service och hitta lösningar och vill tillsammans med oss ge bästa tänkbara stöd till verksamheten. Du delar vår syn att det ska vara roligt och utvecklande att gå till jobbet och att vi har lyckats när våra chefer känner sig trygga i sin roll och alla våra medarbetare trivs och är stolta över att arbeta hos oss.
Vi värdesätter att du snabbt lär dig arbeta i nya system och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i personal- och rekryteringssystem så som D365.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och lönehantering.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska muntligt såväl som skriftligt.