OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i ett internationellt bolag med härliga kollegor som har en stark kultur där alla jobbar tillsammans för att skapa goda resultat? Vi söker nu tillsammans med vår partner Consilium en HR-administratör som kommer inrikta sig mycket mot rekrytering. För att passa in och trivas i denna roll är det viktigt med en nyfikenhet samt någon erfarenhet av HR-administration eller rekrytering sedan tidigare.
Om tjänsten
Ditt primära arbete kommer vara att stötta HR- avdelningen inom rekryteringen och övrig administration. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
· Ta fram kravprofil tillsammans med beställande chef
· Annonsskrivning
· Sköta första selekteringen i rekryteringsprocessen
· Boka in intressanta kandidater på intervju
· Skriva kontrakt
· Administration kring lönekartläggning
· Stöd med insamling av data till chefer för lönerevisionsprocessen
· Onboarding-support.
· Administrationsstöd i pågående projekt
· Skicka ut dokument för signering via Assently
För att lyckas i rollen bör du ha ett genuint intresse för människor och lätt att skapa och bygga relationer. Du behöver vara en person som snabbt kan ta dig an arbetsuppgifter och ha en vilja att lära dig nya saker. Du ska även ha ett driv av att hjälpa andra då du i denna roll kommer ha en koordinerande funktion i företaget gentemot medarbetare. Därför är det avgörande att du arbetar med stor ansvarskänsla och en personlig approach i allt du tar dig an. Du behöver även ha varit involverad i rekryteringsprocesser tidigare.
Om Consilium
Consilium Safety Group är en av världens ledande tillverkare av produkter och säkerhetssystem för brand- och gasdetektering inom marin, olja & gas, transport och byggsektorn. Företaget grundades 1912 med fartloggar och idag är vi ett internationellt företag som drivs av innovation. Med 64 kontor i 55 länder erbjuder bolaget en dynamisk och internationell arbetsmiljö där du kommer att arbeta nära ett team som arbetar för att uppnå verksamhetens övergripande vision.
Läs mer om bolaget och deras verksamhet på deras hemsida.
Vi söker dig som
Har minst ett års erfarenhet av HR-administration eller rekrytering
Du talar och skriver flytande på svenska samt är bekväm med att använda engelska i både tal och skrift då detta används frekvent i kontakt med kandidater och kunder.
Det viktigaste av allt är att du genuint brinner för att jobba med människor och är en prestigelös och flexibel person. Vi ser att du är nyfiken och initiativtagande. En stor del av vår bedömning kommer därför ske utifrån dina personliga egenskaper.
Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO under 6 månader med möjlighet till förlängning.
Omfattning: Heltid, kontorstider
Start: Omgående med viss hänsyn till uppsägningstid
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Ida Collin
Lön: Fast månadslön
Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.