HR administratör

HR administratör

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.


Dnr: 2023/031712

Vill du vara en del i ett team som är den viktiga administrativa delen av våra HR-processer och uppgifter? Är du bra på att arbeta strukturerat och med noggrannhet? Är du samarbetsorienterad och vill bidra prestigelöst i att HR levererar nytta till våra chefer och medarbetare? Då är vi nyfikna på att få veta mer om dig.

På HR är vi 20 medarbetare med blandad bakgrund och ålder. Det finns ett stort engagemang och en hög kompetens. Vi har en varm, vänlig och lösningsfokuserad kultur där vi hjälps åt och levererar tillsammans. På Arbetsmiljöverket är vår vision att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.

Ditt nya arbete

Din huvuduppgift blir att ge HR-administrativt stöd och service brett inom de områden som avdelningen ansvarar för som tex rekryteringsadministration, diarieföring och arkivering. Även vissa löneadministrativa uppgifter kan förekomma. En annan större uppgift kan bli att vara Generaldirektörens administrativa stöd. Det innebär bland annat kalenderstöd, telefonpassning, resebokning, att ta mötesanteckningar, att boka och bereda möten.

Din bakgrund/krav

• erfarenhet av arbete med HR-administration brett minst 6 månader under de senaste 3 åren
• erfarenhet av att arbeta med diarieföring i ett ärendehanteringssystem
• treårig gymnasieutbildning samt eftergymnasial HR-utbildning såsom exempelvis KY-utbildning, personalvetarutbildning eller annan kombination av utbildning- och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
• du har mycket god kunskap i Officepaketets alla delar
• du har mycket god förmåga att uttrycka dig tydligt och begripligt i tal och skrift på svenska

Som person ser vi att du lyckas i rollen om du är strukturerad och samarbetsorienterad. Du är trygg som person och har en mycket god förmåga att sätta dig in i nya sammanhang och lära nytt. Att ha ett serviceinriktat sätt att arbeta är självklart för dig.

Innan beslut om anställning fattas kommer säkerhetsprövning med registerkontroll genomföras, vilket innebär att du måste vara svensk medborgare. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Meriterande

• erfarenhet av rollen som sekreterare eller assistent till Generaldirektör eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt 6 månader
• erfarenhet av att jobba med HR administration inom staten minst 6 månader
• erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystemet Public
• erfarenhet av utlämning och maskning av handlingar
• erfarenhet minst 6 månader av rekryteringsadministration såsom att lägga upp annonser, skriva beslut och arkivera


Mer om oss och tjänsten

Enheten leds av Sara. Din närmsta chef blir sektionschefen för rekrytering, HR- och löneadministration samt GD-sekretariat Anna Skrufve som tillträder i augusti. För henne är det viktigt att du får en stor tillit och frihet i ditt arbete och får känna en samhörighet med kollegorna. Prestigelöshet och att få ha roligt tillsammans tycker Anna också är viktigt för att man ska trivas och prestera på jobbet.
Mer information om vår avdelning finner du på www.av.se/om-oss/avdelningsbeskrivning .

Anställningen är en visstidsanställning 1 år på heltid med placering i Solna med start under september 2023. Vi har individuell lönesättning.

Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha balans mellan jobb och fritid. För oss är det viktigt med en hållbar arbetsmiljö. Därför tillämpar vi förtroendearbetstid och ger möjlighet till distansarbete enligt Arbetsmiljöverkets riktlinjer. Vi arbetar både aktivitetsbaserat och med fasta arbetsplatser. Din roll kommer både att ha en arbetsplats vid GD och i den gemensamma lösningen med HR-kollegorna.
Läs om våra förmåner på www.av.se/om-oss/vara-formaner-och-villkor/.


Så här rekryterar vi

Du söker via vårt rekryteringsverktyg. Intervjuer kommer ske under juni.

Vi tycker att det är viktigt att även du får göra din bedömning av oss och därför välkomnar vi alla frågor före såväl som under rekryteringsprocessen. Ring HR-chef Sara Lodin eller mejla till sara.lodin@av.se. Fackliga kontaktpersoner är Adam Jansson för Saco, Marita Jonsson för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00.

Välkommen med din ansökan senast den 18:e juni!

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024