HR-ADMINISTRATÖR

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Som HR-administratör hos vår kund kommer du bli en del av ett globalt team som ansvarar för att tillhandahålla administrativt stöd inom HR, svara på förfrågningar från anställda, chefer och andra medlemmar inom HR-teamet. Din roll kommer att vara inom People Solutions (HR) och du kommer att stödja olika HR-aktiviteter såsom att generera ändringar i kontrakt, hantera avslut av anställningar och stödja rapporteringskrav relaterade till lagar och förordningar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
- Tillhandahålla HR-administrativt stöd för kundens anställda i EMEA-regionen.
- Svara på förfrågningar via myhR-webbportalen och hantera ärenden från globala anställda med särskilt fokus på Sverige.
- Assistera anställda/HR-partners med problem som uppstår vid användning av HR:s självbetjäningsverktyg.
- Interagera med lokala myndigheter vid behov.
- Tillhandahålla svenskspråkigt stöd till andra HR-team och löneteam.
- Hantera kommunikation som tas emot lokalt och säker lagring av anställdas personliga filer.
- Samordna inskick av data till lokala myndigheter.
- Delta i initiativ för ständiga förbättringar.

Den ideala kandidaten bör ha relevant erfarenhet och kunskap inom HR-administration, särskilt inom en global Shared Services-miljö, och vara bekväm med att arbeta i en snabbt föränderlig miljö.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Kvalifikationer
- Du har ett par års erfarenhet av HR-administration, helst inom en global Shared Services-miljö.
- Du har en Högskoleexamen, inom HR, Kommunikation eller Affärsverksamhet.
- Du har kunskap om HR-processer och svenska HR-krav.
- Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift.
- Du kommunicerar obehindrat på engelska, både i tal och skrift.
- Du har goda kunskaper i Microsoft Office.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som HR-administratör så trivs du i att arbeta i en global Shared Services-miljö. Du har starka problemlösningsfärdigheter och förmåga att multitaska. Vidare så är du serviceinriktad och tycker om att stötta och hjälpa dina kollegor.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-09-01 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Linköping. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 augusti 2023
  • Ansök senast: 27 september 2023

Liknande jobb


Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

Vikarierande PA-konsult till Ockelbo kommun

19 december 2024

Junior HR-konsult

Junior HR-konsult

18 december 2024

18 december 2024

Vikarierande HR-konsult

Vikarierande HR-konsult

18 december 2024