OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten är placerad inom Integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vi stärker möjligheterna för Linköpingsbor som är beroende av ekonomiskt bistånd, att bli självförsörjande och självständiga. Vi bidrar också med kompetensförsörjning till Linköpings kommun och näringsliv.
Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss!
Dina arbetsuppgifter
Som HR-administratör hos oss kommer du att arbeta med inriktning mot arbetsmarknad. Dina arbetsuppgifter innebär huvudsakligen hantering av administration kring anställningar enligt BEA-avtalet. Du ansvarar även för administration kring ekonomi som exempelvis fakturor och rekvirering av statsstöd.
I arbetet ingår individuella möten med deltagare för att informera om anställning, introducera dem till densamma samt stötta dem i frågor gällande anställning.
Du arbetar kommunövergripande med att stötta chefer och verksamheter inom personalområdet och fungerar som kontaktperson till förvaltningarna. Du hanterar platser för arbetsmarknadsinsatser och stöttar förvaltningarna i operativa frågor så som arbetsgivarfrågor och anställningsförfarande. I uppdraget ingår även att informera om och marknadsföra Arbetsgivarenheten internt mot förvaltningar.
Samverkan inom arbetsgruppen, inom förvaltningen, med övriga förvaltningar inom kommunen samt med externa parter är en naturlig del i arbetet.
I uppdraget ingår även att vara delaktig i att utveckla Arbetsgivarenhetens olika processer och rutiner.
Din arbetsplats
Arbetsgivarenheten är en del av avdelning Arbetsmarknadsinsatser inom förvaltningen Integrations- och arbetsmarknad (IAF). IAF:s uppdrag är att stärka möjligheterna för Linköpingsbor som är beroende av ekonomiskt bistånd att bli självförsörjande och självständiga. Vi bidrar med kompetensförsörjning till Linköpings kommun och näringsliv.
På Arbetsgivarenheten arbetar arbetsgivarkoordinatorer och arbetsmarknadskonsulenter med olika inriktningar samt HR-konsulter och HR-administratörer.
Enheten arbetar nära Arbetsförmedlingen och näringslivet och fungerar som kontaktyta för företag och andra förvaltningar. I enhetens uppdrag ingår att samverka med andra förvaltningar och näringslivet för att ta fram platser för våra deltagare.
Den närmaste arbetsgruppen består av fem medarbetare som har ett nära samarbete med varandra. Hos oss arbetar du med ett eget ansvar och en stor frihet utifrån tydligt uppsatta mål och ramar, varje medarbetare tar ett stort ansvar för såväl verksamhetens utveckling som de egna uppdragen.
Du som söker
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning inom administration, ekonomi eller liknande alternativt annan gymnasieutbildning i kombination med gedigen erfarenhet av administrativt arbete. En eftergymnasial utbildning som lönespecialist eller motsvarande ses som meriterande.
Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, det är önskvärt att du har erfarenhet av lönehantering och gärna även administration kring BEA-anställningar. Det är ses som meriterande med erfarenhet av att arbeta med målgrupp som står långt ifrån arbetsmarknaden.
I rollen ingår många sociala kontakter och administration i digitala system, därav krävs det att du har goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift samt en hög digital kompetens.
Det ses som meriterande om du har kunskap om arbetsrätt, BEA-avtalet samt kunskap om anställningar av tredjelandsmedborgare.
För att vara framgångsrik i rollen krävs det att du har intresse och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och arbetar bra tillsammans med andra människor. Du prioriterar och planerar ditt arbete för att nå uppsatta mål och är uthållig. Det är viktigt att du trivs med att arbeta i en föränderlig organisation, har lätt för att anpassa dig och ser möjligheterna i förändringar. Olikheter är något som du värdesätter, du har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar en själv och andra.
I denna rekrytering använder vi oss av tester som en del i vårt urval.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrig information
Tillträde: 231101 eller enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare
Sysselsättningsgrad: 100%
Antal lediga befattningar: 2
Ref. nr: 11801
I denna ansökan bifogar du inget personligt brev
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?