HR-administratör

HR-administratör

Arbetsbeskrivning

Tillsammans bygger vi Piteå. Det händer mycket positivt i Piteå. Befolkningen ökar, stadskärnan utvecklas och flera intressanta utvecklingsprojekt är på gång. I arbetet för ett attraktivt och hållbart samhälle erbjuder Piteå kommun följande tjänst:Till vår HR-avdelning söker vi nu en HR-administratör!

Arbetsuppgifter
Som HR-administratör kommer du främst att arbeta med HR-relaterade frågor som handläggning av friskvårdsersättning, administration, handläggning och stöd vid rekrytering, administration av introduktion och utbildningar, förlängning av anställningar, systemstöd till organisationens rekryteringssystem, viss typ av lönesättning. Du kommer även att verka som sekreterare i Centrala samverkansgruppen.

Du kommer att arbete nära både dina kollegor på HR-avdelningen och Piteå kommuns chefer.

En viktig del i arbetet är också att bidra till det förändringsarbete som pågår inom avdelningen med syfte att förbättra stödet till förvaltningarna i deras arbete med att vara en attraktiv, jämställd och hälsofrämjande arbetsgivare.

Då rollen som HR-administratör är ny hos oss har du goda möjligheter att vara med och utveckla både roll och arbetssätt.

Kvalifikationer
För att passa in i rollen har du utbildning inom HR eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms som likvärdig. Meriterande är om du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter inom en stor organisation.
För arbetet krävs god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Du är självgående, strukturerad, med god förmåga att organisera, planera och prioritera ditt arbete. Du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter, är intresserad av och har förmåga att arbeta med utveckling av rutiner och arbetssätt.
Rollen innebär samverkan med många olika parter och du ska ha förmåga att skapa goda kontakter med olika intressenter. Som person är du trygg i dig själv och i din roll van att driva frågor tillsammans med andra.

Ditt arbete är ett servicearbete och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga att kunna möta organisationens chefer.

Om arbetsplatsen
Personalavdelningen är en av kommunledningsförvaltningens sju avdelningar. Avdelningen ansvarar för att driva personalarbetet utifrån vår personalpolitik och verka för att vara en attraktiv, jämställd och hälsofrämjande arbetsplats. Som stödjande funktion till våra verksamheter ska vi arbeta strategiskt och konsultativt inom vårt område, vara det självklara stödet i personalfrågorna, säkerställa att vi efterlever lagar, avtal och politiska beslut. Att arbeta på personalavdelningen innebär att du har 15 kollegor, där vi lär av varandra, delar med oss av våra kunskaper och erfarenheter och hjälps åt. Du får möjlighet att utvecklas och medverka till en förtroendefull samverkan med våra verksamheter. Personalavdelningen byter from 2024-01-01 namn till HR-avdelningen som en del av vår förändringsresa.

Läs mer om Piteå kommuns verksamheter här, Våra verksamheter - Jobba hos oss (pitea.se) och om att arbeta inom Piteå kommun här, Jobba hos oss - Arbete (pitea.se) 

Övrigt
Tjänsten är i första hand en tidsbegränsad anställning tom 2024-12-31 med goda möjligheter till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar
Cathrine Granberg, personalchef 0911-69 60 27

Fackliga företrädare
Linda Björkman, Vision, 0911-69 70 94
Rose-Marie Ställ, Akademikerförbundet SSR 070 - 655 81 71 
Hanna Backman, Akademikeralliansen, 0911-69 61 85

Välkommen med din ansökan senast 2023-10-18

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Piteå Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2023
  • Ansök senast: 18 oktober 2023

Liknande jobb


People & Office coordinator

People & Office coordinator

21 november 2024

18 november 2024